تلفن همراه

گوشی

August 6, 2021
13:28 جمعه، 15ام مردادماه 1400
کد خبر: 127225

شیائومی پرفروش‌ترین برند موبایل جهان شد

 
 
گزارش شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می‌دهد که شیائومی در ماه ژوئن ۲۰۲۱ برای اولین بار جایگاه پرفروش‌ترین برند موبایل جهان را از سامسونگ و اپل ربوده است.
 
این اولین بار است که شیائومی توانسته در طول تاریخ فعالیت خود به صورت همزمان از رقبای قدرتمندی همچون سامسونگ و اپل در فروش موبایل پیشی بگیرد.
 
در این گزارش نوشته شده که اگرچه موقعیت کنونی برای شیائومی تحسین‌کننده است، اما احتمالا سامسونگ پس از حل مشکلات بخش تولید در ویتنام به دلیل موج جدید کرونا، می‌تواند جایگاه نخست را به سرعت پس بگیرد. با این‌حال آنچه شرکت تحقیقاتی کانترپوینت به آن اشاره دارد این است که «رقابت میان سامسونگ و شیائومی از همیشه حساس‌تر شده است.»
 
شیائومی بر اساس گزارش همین شرکت تحقیقاتی، با فروش حدود ۸۰۰ میلیون موبایل، دومین برند پرفروش گوشی در فصل دوم سال ۲۰۲۱ بوده است.
 
 
فروش شیائومی در ماه ژوئن رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. براساس داده‌های آماری، شیائومی با سهم بازار ۱۷.۱ درصدی توانست از رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ جلو بزند. در ماه ژوئن سامسونگ با سهم بازار ۱۵.۷ درصدی از شیائومی جا ماند و میدان را به رقیب چینی خود واگذار کرد. در گزارش ماهیانه سهم بازار اپل، ۱۴.۳ درصد اعلام شده است.
 
به گزارش «کانالیس»،‌ شیائومی توانست در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نیز توانست برای اولین بار با عبور از اپل به دومین تولید کننده بزرگ موبایل در جهان تبدیل شود. براساس این گزارش،‌ میزان عرضه گوشی‌های هوشمند شیائومی در بازار آمریکای لاتین با رشد بیش از ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است و این میزان رشد در آفریقا ۱۵۰ درصد و در اروپای غربی ۵۰ درصد گزارش می‌شود.
 
با وجودی که این شرکت چینی اخیرا موبایل‌های با قیمت بالاتر به بازار عرضه کرده است، اما گفته می‌شود متوسط ​​قیمت فروش هر دستگاه موبایل شیائومی در حال حاضر هنوز ۴۰ درصد کمتر از موبایل‌های سامسونگ و ۷۵ درصد پایین‌تر از موبایل‌های آیفون اپل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.