اپراتورها

تلفن همراه

August 7, 2021
10:45 شنبه، 16ام مردادماه 1400
کد خبر: 127231

اجاق گرم رایتل در بوران تحریم

 
صنعت مخابرات از جمله صنایعی است که تامین و عرضه محصولات مرتبط با آن برای هر کشوری، امری ضروری به‌شمار می‌رود. این صنعت علاوه بر اینکه با اشتغال‌زایی بالایی همراه است، به نوبه خود می‌تواند یکی از صنایع ارزآور برای کشور قلمداد شود.
 
ارز آوری با تکیه بر توان داخلی
 
شرکت خدمات ارتباطی رایتل (هلدینگ ارتباطات شستا) یکی از سه اپراتور بزرگ تلفن‌ همراه ایران به‌شمار می‌رود که علاوه بر اشتغال‌زایی قابل توجهی که ایجاد کرد به تامین نیاز داخل نیز به خوبی پاسخ گفت.
 
با توجه به اهمیت و نقش تولیدات داخلی در افزایش درآمد ملی و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی به منظور حفظ و ارتقای سهم بازار داخل،  توسعه ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی رایتل، اجرا شد.
 
به دنبال رشد درآمد، شبکه رایتل به نسل چهار و نیم ارتقا پیدا کرد و این اقدام در حالی عملیاتی شد که کشور در پیچیده‌ترین شرایط اقتصادی حاصل از تحریم به سر می‌برد.
 
با توسعه تکنولوژی 4.5G شبکه رایتل در استان‌های تهران و البرز، توسعه و تجهیز شبکه در شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، رشت، ساری، کاشان، رفسنجان، بم، سیرجان و قزوین در حال اجرا و پیاده‌سازی است و به زودی در این شهرها، تکنولوژی 4.5G به صورت سراسری در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت.
 
این برنامه در کوتاه مدت منجر به افزایش ترافیک شبکه و در نهایت افزایش درآمد عملیاتی خواهد شد.
 
با اجرای برنامه‌های توسعه و بهینه‌سازی در بازه ۹ ماهه اخیر، شبکه رایتل در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و تبریز بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد افزایش ترافیک داشته است.
 
رشد رایتل در تنگنای تحریم‌های بی‌سابقه
 
رایتل به رغم تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا رکوردهای بی‌نظیری را در شاخص‌های اصلی عملکرد به ثبت رساند.
 
رشد چشم‌گیر این اپراتور تلفن‌ همراه در بخش‌های مختلف حاکی از تداوم روند رشد پایدار در ادامه مسیر دو سال گذشته است که از سال ۹۸ آغاز شده و با عملکردی متفاوت در سال ۹۹، در ۱۴۰۰‌ به مسیر خود ادامه می‌دهد.
 
در ادامه این روند رشد، سه ماهه اول ۱۴۰۰‌ نسبت به سال ۹۹، شرکت خدمات ارتباطی رایتل جهش درآمد و سودآوری داشته است.
 
درآمد خدمات در بهار ۱۴۰۰‌ نسبت به بهار ۹۹ با افزایش ۳۸ درصدی همراه بوده و این درآمد در بخش اینترنت همراه نیز، رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه را ثبت کرد.
 
یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر نرخ رشد درآمد رایتل، افزایش ۲۵ درصدی مشترک فعال یک ماهه در سال ۹۹ است. این دستاورد را با توجه به اشباع بازار مشترکین موبایل کشور، می‌توان اقدامی مهم و نشان‌دهنده افزایش کیفیت خدمات و افزایش اقبال مردم به این شرکت دانست.
 
نرخ رشد بسیار بالای مصرف دیتای کل سال ۹۹ را می‌توان عامل دیگری بر رشد درآمد رایتل برشمرد. رشد ۷۰ درصدی از ۱۶۹پتابایت به ۲۸۴ پتابایت رسید. این روند در ساعات اوج ترافیک بیش از ۹۰ درصد بود و با استانداردهای بین‌المللی این صنعت و همچنین در مقایسه با رقبا در ایران و دوران کرونا نیز این نرخ رشد رقم بسیار بالایی، محسوب می‌شود.
 
بر همین اساس مدیرعامل رایتل در تازه‌ترین مصاحبه خود اعلام کرد: روند رشد مذکور، سهم بازار این اپراتور را از اندازه بازار مصرف دیتای همراه کشور افزایش داد.
 
به دنبال طولانی‌تر شدن سایه تحریم بر اقتصاد نفتی کشورمان، شاهد کاهش چشم‌گیر درآمدزایی‌ها، رشد بیکاری و افزایش کسری بودجه بودیم. همین تهدید، مسئولان را بر آن داشت تا به دنبال عایق ضدتحریم برای منابع پول‌زایی کشور باشند و با توجه شرایط فراز و نشیب تحریم‌ها، قطع وابستگی به اقتصاد نفتی را اولویت کار خود اعلام کردند.
 
یکی از مهم‌ترین راهبردهای ماندگاری و ثبات درآمدهای نفتی حتی در شرایط تحریم‌های سختگیرانه را افزایش توان داخلی می‌دانند. در همین حال، شرکت رایتل(هلدینگ ارتباطات شستا) با تکیه بر توانمندی داخلی و تلاش متخصصین خود، به همه‌ این چالش‌ها فائق آمد.
 
شاخص‌های رشد رایتل از این جهت مهم به نظر می‌رسد که بدون سرمایه‌گذاری خاصی، در فضای تحریم با تکیه بر توان داخلی و با بالا بردن بهره‌وری از دارایی‌های موجود خود، این اقدامات را انجام داده، اقداماتی که با هر استانداردی مهم شمرده می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.