اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 7, 2021
10:47 شنبه، 16ام مردادماه 1400
کد خبر: 127232

استفاده از هوش مصنوعی برای پاکسازی سواحل از ته سیگار

 
دو مهندس هلندی یک ربات خودکار تمیز کننده ساحل به نام BeachBot اختراع کرده اند که با نحوه شناسایی و پاکسازی ته سیگارهای دور ریخته شده با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی مایکروسافت آشنا می شود.
 
Bos با همکاری Martijn Lukaart به ایجاد TechTics ، شرکتی که از هوش مصنوعی ، واقعیت ترکیبی و فناوری های روباتیک برای ایجاد نوآوری های پایدار استفاده می کند ، پرداخت.
 
آنها اولین الگوریتم تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کردند که به طور خاص ته سیگار را در شن و ماسه نشان می داد..
 
در هر نوع شرایط نوری ، زباله ها از هر شکل و اندازه ای مشاهده می شوند.
 
این شرکت عکس های زباله ته سیگار را از طریق مایکروسافت تروو ، برنامه ای که توسعه دهندگان هوش مصنوعی را با گیرنده های عکس متصل می کند ، دریافت می کند و برای هر تصویر (حدود ۲۵ سنت) غرامت ناچیزی به آنها می دهد.
 
این برنامه همچنین به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا نحوه استفاده از تصاویر خود را دقیقاً ببینند. TechTics امیدوار است هزاران عکس بگیرد تا به سیستم هوش مصنوعی BeachBot کمک کند تا ته سیگار را دقیقاً بشناسد و به خاطر بسپارد.این تیم همچنین قصد دارد انواع جدیدی از زباله را به سیستم اضافه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.