تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 8, 2021
11:34 یکشنبه، 17ام مردادماه 1400
کد خبر: 127296

حکم پرداخت غرامت اپل لغو شد

 
دادگاه منطقه شرقی تگزاس در ماه مارس از اپل خواست تا به خاطر تخطی از قوانین مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت PMC غرامت بپردازد. این شرکت حالا حکم دیگری گرفته که اساسا حکم قبلی را رد و PMC را به سوءاستفاده از حقوق پتنت‌ها متهم می‌کند.
 
به گزارش بلومبرگ، پتنتی که حکم ۳۰۸ میلیون دلاری ماه مارس بر مبنای آن صادر شد، حالا در دادگاه تجدیدنظر غیرقابل اجرا شناخته شده است. چون شرکت PMC عمدا ثبت پتنت خود در اداره نشان تجاری و پتنت آمریکا را به تعویق انداخته تا بعدا بتواند پول بیشتری دریافت کند.
 
درخواست پتنت شرکت PMC به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد، اما هیچ پتنتی تا سال ۲۰۱۰ به این شرکت اعطا نشده بود. بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر، این استراتژی شامل تاخیری غیرمعقولانه بوده و از سیستم ثبت پتنت سوءاستفاده کرده است. در رویه‌ای که تحت عنوان پتنت‌های زیرآبی از آن یاد شده، شرکت‌ها صدور پتنت‌های خود را به زمانی موکول می‌کنند که یک شرکت دیگر از فناوری آن‌ها استفاده کرده باشد.
 
دادگاه حتی در اسناد داخلی PMC مشاهده کرده که این شرکت از اپل به عنوان یکی از کاندیداهای طبیعی برای هدف قرار گرفتن در سال ۱۹۹۱ نام برده است. طبق اطلاعات موجود در این اسناد، PMC اطمینان یافته که پتنت‌هایش تا پیش از نقض شدن توسط شرکت‌های فعال در بازار صادر نشود. این شرکت در کنار اپل از اینتل و مایکروسافت هم به عنوان کاندیداهای احتمالی برای نقض پتنت‌ها اسم برده است.
 
همان‌طور که گفتیم شرکت PMC در ماه مارس در دادگاه برنده ۳۰۸.۵ میلیون دلار غرامت شد و توانست اپل را به نقض پتنت‌های DRM در فناوری FairPlay متهم کند. از این فناوری برای اشتراک‌گذاری محتواهای رمزنگاری‌شده در سرویس‌هایی مثل آیتونز، اپ استور و اپل موزیک استفاده می‌شود. اپل و PMC هنوز نسبت به رای دادگاه تجدیدنظر واکنشی نشان نداده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.