اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 11, 2021
11:08 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1400
کد خبر: 127415

گوگل دستمزد کارمندان دورکار را کاهش می دهد

 
ابزار محاسبه دستمزد گوگل نشان می دهد در صورتیکه کارمندان بخواهند به دورکاری ادامه دهند با کاهش دستمزد روبرو می شوند.
 
 به نقل از رویترز، کارمندان گوگل که قبل از همه گیری ویروس کرونا در دفاتر اداری مشغول فعالیت بودند، اگر وضعیت خود را به دورکاری دائم تغییر دهند با تغییراتی در دستمزد روبرو می‌شوند. این در حالی است که دستمزد افرادی که در مسافت دورتری از محل کار زندگی می‌کنند، بیشتر کاهش می‌یابد.
 
هم اکنون طرح دورکاری دائم به طور آزمایشی در سراسر سیلیکون ولی اجرا می‌شود.
 
فیس بوک و توئیتر نیز دستمزد کارمندانی که به مناطق مسکونی ارزان‌تر نقل مکان می‌کنند را کاهش می‌دهند. در این میان شرکت‌های کوچک‌تر از جمله ردیت و زیلو به مدل‌هایی روی آورده‌اند که در آن کارمندان خود محل کارشان را انتخاب می‌کنند.
 
در این میان گوگل در ماه ژوئن ابزار Work Location را ارائه کرد که تأثیرات تصمیم کارمندان برای دورکاری در دستمزد را نشان می‌دهد. اما در عمل برخی کارمندان دور کار به خصوص افرادی که در مسافت‌های دورتری نسبت به محل کار زندگی می‌کنند، بدون تغییر آدرس با کاهش دستمزد روبرو می‌شوند.
 
سخنگوی گوگل در این باره می‌گوید: میزان دستمزد در شهرها و ایالت‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.
 
یکی از کارمندان گوگل که فاصله محل زندگی اش و مقر شرکت زیاد است ادعا می‌کند در صورت دورکاری دائم، دستمزدش ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. این کارمند تصمیم داشت به دورکاری ادامه دهد، اما اکنون تصمیم گرفته به محل کار باز گردد.
 
جک رزنفلد استاد جامعه شناسی در دانشگاه واشنگتن می‌گوید: ساختار دستمزد گوگل هشدار دهنده است. مشخص است که گوگل مجبور نیست به این شیوه رفتار کند. این شرکت قبلاً ۱۰۰ درصد دستمزد همین کارمندان را پرداخته است. بنابراین مسئله قدرت گوگل برای پرداخت دستمزد کارمندان دورکار نیست.
 
اسکرین شات هایی از سیستم محاسبه دستمزد گوگل نشان می‌دهد کارمندی در کانکتیکت (در نزدیکی نیویورک) در صورت دورکاری با ۱۵ درصد کاهش دستمزد روبرو می‌شود. اما همکار وی در نیویورک در صورت دورکاری با کاهش دستمزد روبرو نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.