تلفن همراه

گوشی

August 14, 2021
11:35 شنبه، 23ام مردادماه 1400
کد خبر: 127501

شیائومی بطور تصادفی از ردمی ۱۰ رونمایی کرد

 
معمولا پیش از معرفی رسمی یک محصول، منابع مختلف مشخصاتش را افشا می‌کنند، اما اینکه یک کمپانی دست به انتشار مشخصات کامل دستگاه آینده‌اش بزند، کاری تقریبا نادر است. با این وجود شیائومی بطور تصادفی مشخصات کامل گوشی ردمی ۱۰ را برای مدت کوتاهی روی وب‌سایتش قرار داد و به نوعی از آن رونمایی کرد.
 
این گوشی هوشمند برای مدتی در وب‌سایت شیائومی قرار گرفت، اما ظاهرا قرار نبوده این دستگاه در چنین تاریخی معرفی شود و پست مربوطه حذف شده است. با این حال، مشخصات ردمی ۱۰ به اینترنت راه پیدا کرده و می‌دانیم چینی‌ها در آینده می‌خواهند از چه محصولی رونمایی کنند.
 
مشخصات ردمی ۱۰ شیائومی
این گوشی هوشمند به نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز می‌شود که البته این فریم ریت با توجه به محتوای در حال نمایش، بطور خودکار تغییر می‌کند تا تعادلی میان عملکرد و مصرف انرژی ایجاد شود. شیائومی برای این محصولش چیپ هلیو G88 مدیاتک درنظر می‌گیرد و در بالاترین نسخه آن را با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌فروشد.
 
طبق اطلاعات وب‌سایت شیائومی، این گوشی هوشمند به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۲۲.۵ واتی بهره می‌برد، با این حال در جعبه‌اش یک شارژر ۲۲.۵ واتی قرار می‌گیرد.
 
 
در بخش دوربین، با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی روبه‌رو هستیم که پیشرفت چشمگیری نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ردمی ۹ به حساب می‌آید. این سنسور توسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق همراهی می‌شود. دوربین سلفی این محصول هم ۸ مگاپیکسلی خواهد بود که در یک حفره در مرکز نمایشگر قرار می‌گیرد.
 
از سایر مشخصات ردمی ۱۰ شیائومی می‌توان به اسپیکر دوگانه، جک ۳.۵ میلی‌‍متری هدفون، سنسور اثر انگشت روی فریم و رابط کاربری پیش فرض MIUI 12.5 اشاره کرد.
 
قیمت ردمی ۱۰
در پست شیائومی اطلاعاتی درباره قیمت ردمی ۱۰ وجود نداشت، اما انتظار داریم قیمت این دستگاه مشابه نسل قبلی‌اش باشد و با قیمت نزدیک به ۲۲۰ دلار از راه برسد. این گوشی در نسخه‌های مختلف روانه بازار می‌شود که شامل ۴/۶ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود.
 
برخلاف قیمت، از تاریخ فروش این دستگاه اطلاع داریم. شیائومی می‌خواهد این گوشی هوشمند را ۲۷ مرداد ماه روانه بازار کند، بنابراین شاید معرفی رسمی این دستگاه هم در همین تاریخ صورت بگیرد، هرچند تنها چیزی که ما در حال حاضر از آن اطلاعی نداریم، قیمت ردمی ۱۰ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.