اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 16, 2021
16:46 دوشنبه، 25ام مردادماه 1400
کد خبر: 127605

زارع‌پور برنامه‌های خود را در کمیسیون بهداشت تشریح کرد

 
سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان از حضور وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون مبتوع خود خبر داد و گفت: زارع پور در این نشست توسعه شبکه ملی اطلاعات حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصاد دیجیتال را جزو اولویت‌های خود عنوان کرد.
 
 «زهرا شیخی» در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با محوریت دعوت از «عیسی زارع پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، گفت: وزیر پیشنهادی در این نشست برنامه‌های مرتبط با حوزه ماموریتی وزارت ارتباطات و فناوری را مطرح کرد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس افزود: اعضای کمیسیون مسائلی مانند اقتصاد دیجیتال، ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه پارک‌های علم و فناوری، رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش شبکه اینترنت، سامانه شاد، امنیت فضای مجازی، گسترش دولت الکترونیک، ایجاد ارتباط بهتر این وزارتخانه با بانک مرکزی، سازمان برنامه، بودجه و محاسبات و وزارتخانه‌های اقتصاد و امور دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را مطرح کردند.
 
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه نظام ارجاع یکی از تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد: در برنامه های پنجم و ششم این مسائل پیش بینی شده و باید در سطح کشور به طور گسترده استقرار یابد. اما یکی از چالش‌های اساسی دانشگاه‌های علوم پزشکی نبود اینترنت در نقاط کور مخابراتی برای اجرای این مهم است که در نشست با وزیر پیشنهادی ارتباطات،‌ نمایندگان خواستار رفع این مشکل شدند.
 
همچنین اعضای کمیسیون درخواست کردند در صورت رای اعتماد مجلس به وی، افزایش پهنای باند را در دستور کار خود قرار دهد.
 
شیخی یادآور شد: زارع پور هم توجه به دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصاد دیجیتال را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های خود دانست و قول رفع مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان در صورت کسب رای اعتماد مجلس را داد.
 
 عیسی زارع‌پور متولد سال ۱۳۵۹ شهرستان اسلام‌آباد غرب و دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر و دو مدرک پسادکتری در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.
 
زارع‌پور به عنوان استاد دانشگاه و متخصص در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان فناوری اطلاعات و فضای مجازی، سوابق علمی و پژوهشی متعددی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد که از آن جمله می‌توان به انتشار ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی به زبان انگلیسی در نشریات و کنفرانس‌های بین‌المللی در حوزه نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای و دریافت چندین جایزه علمی و پژوهشی بین‌المللی در دوران تحصیل اشاره کرد.
 
معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، موسس و رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کمیسیون راهبردی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، مجری توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کارگروه فناوری اطلاعات دولت نهم و دهم، عضو کمیته ملی اطلاعات برای همه «کمیسیون ملی یونسکو» از جمله سوابق اجرایی وی می‌باشد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.