تلفن همراه

گوشی

August 17, 2021
11:35 سه شنبه، 26ام مردادماه 1400
کد خبر: 127619

گوشی ۱۵۰۰ دلاری کوالکام در بررسی DxOMark آیفون ۱۲ پرو مکس را شکست داد

 
بیش از یک ماه پیش شاهد معرفی گوشی کوالکام به نام «Smartphone for Snapdragon Insiders» با همکاری ایسوس بودیم. حالا دوربین این دستگاه توسط DxOMark مورد بررسی قرار گرفته و به امتیازی بالاتر از آیفون ۱۲ پرو مکس دست پیدا کرده است.
 
این گوشی هوشمند برای بررسی در اختیار برخی رسانه‌ها قرار گرفته و در اکثر آن‌ها با کیفیت بالای دوربین روبه‌رو هستیم. حالا هم DxOMark نتایج بررسی دوربین این دستگاه را منتشر کرده و به آن امتیاز کلی ۱۳۳ داده است.
 
این گوشی هوشمند ۱۵۰۰ دلاری کوالکام به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX868 با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر مجهز شده. دوربین سلفی این دستگاه ۲۴ مگاپیکسلی است، اما هنوز مورد بررسی DxOMark قرار نگرفته است.
 
این دستگاه در بخش عکاسی بخاطر فوکوس خودکار سریع و دقیق، نویز کم، دامنه دینامیکی بالا و وایت بالانس (تراز سفیدی) دقیق موفق به کسب امتیاز ۱۴۲ شده. این دوربین در بخش زوم به امتیاز ۷۴ دست پیدا کرده، اما با مشکلاتی مانند دقت پایین در رندر رنگ، وایت بالانس نه چندان مناسب دوربین تله‌فوتو و بافت نامناسب دست و پنجه نرم می‌کند.
 
 
اما در حالت کلی دوربین گوشی کوالکام در بخش بافت، دامنه دینامیکی و فوکوس خودکار عملکردی بالاتر از شیائومی می ۱۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو اپل داشته، با این حال در شرایط نوری ضعیف با کاهش جزئیات روبه‌رو هستیم.
 
این دستگاه در بخش فیلمبرداری توانسته امتیاز ۱۱۱ را به لطف فوکوس خودکار قدرتمند، رنگ‌های دقیق و لرزشگیر کارآمد کسب کند، با این حال در شرایط نوری ضعیف عملکرد آن کاهش می‌یابد.
 
Smartphone for Snapdragon Insiders با کسب امتیاز ۱۳۳ بالاتر از آیفون ۱۲ پرو مکس با امتیاز ۱۳۰ قرار گرفته، اما همچنان فاصله زیادی با هواوی P50 پرو با امتیاز ۱۴۴ دارد. پرچمدار هواوی در صدر جدول قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.