تلفن همراه

گوشی

August 19, 2021
11:37 پنجشنبه، 28ام مردادماه 1400
کد خبر: 127669

هواوی دوباره صدرنشین بازار تلفن هوشمند خواهد شد

 
رییس هیات مدیره هواوی اعلام کرد اگرچه تحریمهای آمریکا کسب و کار تلفن هوشمند این شرکت را فلج کرد اما ما تسلیم نمی شویم و قصد داریم دوباره به صدر این بخش برگردیم.
 
 دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را متهم کرد تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است و این شرکت چینی را در لیست سیاه اقتصادی قرار داد و دسترسی به فناوری آمریکایی را برای این شرکت ممنوع کرد. در نتیجه این محدودیتها، توانایی این شرکت برای طراحی تراشه های خود و برون سپاری قطعات از فروشندگان آمریکایی را به شدت محدود کرد.
 
گوئو پینگ، رییس هیات مدیره هواوی در پرسش و پاسخی با کارکنان این شرکت که توسط رویترز مشاهده شد، گفته است: همه می دانیم که تراشه های تلفن به فناوری پیشرفته در یک اندازه کوچک با مصرف برق اندک نیاز دارند. هواوی می تواند این فناوری را طراحی کند اما هیچ کس نمی تواند به ما در انجام چنین کاری کمک کند. ما گیر افتاده ایم. با این حال مشکلات مذکور قابل حل هستند. هواوی همچنان به حضور در عرصه تلفنهای همراه ادامه می دهد و با پیشرفتهای مداوم در تولید تراشه، دوباره به برتری در این حوزه باخواهد گشت.
 
هواوی برای مدت کوتاهی بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند جهان شد اما طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، در سه ماهه گذشته برای نخستین بار در بیش از هفت سال گذشته، از جمع پنج فروشنده بزرگ تلفن همراه چین حذف شد.
 
در نوامبر هواوی برند ارزان قیمت Honor را فروخت تا به این کسب و کار را زنده نگه دارد.
 
بر اساس گزارش رویترز، درآمد هواوی در نیمه اول سال میلادی جاری ۲۹ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش درآمد تاکنون بود و درآمدش در گروه کسب و کار مصرفی که شامل تلفنهای هوشمند بود، ۴۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵.۷ میلیارد یوان (۲۱ میلیارد دلار) رسید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.