اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 20, 2021
12:11 جمعه، 29ام مردادماه 1400
کد خبر: 127689

توییتر امکان ارسال پیام مستقیم به چندین حساب کاربری را فراهم می‌کند

 
کاربران توییتر می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به صورت همزمان به چندین حساب‌ کاربری پیام مستقیم ارسال کنند،‌بدون اینکه چت گروهی بین آنها ایجاد شود. همچنین امکان ثبت نام مستقیم در خبرنامه‌ سرویس Revue بدون ترک اپلیکیشن یا سایت توییتر برای کاربران فراهم می‌شود.
 
توییتر به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تغییراتی را در بخش پیام‌ها (Direct Messages) طی هفته‌های آتی در پلتفرم خود صورت دهد. انتشار آپدیت‌های مرتبط با این بخش به صورت تدریجی برای رایگان در طول هفته‌های بعد انجام می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های افزوده شده به بخش مذکور، امکان ارسال یک پیام به چندین کاربر به صورت مجزا است. در گذشته اگر پیامی به چندین کاربر فرستاده می‌شد، همه آن‌ها به یک مکالمه گروهی جدید افزوده می‌شدند و بسیاری از مشترکین پلتفرم توییتر از وقوع چنین رخدادی ابزار ناخرسندی می‌کردند. اکنون کاربر می‌تواند بدون ایجاد مکالمه گروهی، محتوای مورد نظر خود را میان ۲۰ حساب کاربری مختلف به صورت جداگانه به اشتراک بگذارد. قابلیت مذکور ابتدا به سرویس تحت وب و اپلیکیشن توییتر در iOS افزوده می‌شود و دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید در ادامه از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.
 
 
 
تغییر دیگر در بخش پیام‌ها مرتبط با نحوه نمایش تاریخ و زمان هر پیام است. توییتر دیگر به صورت جداگانه اقدام به نمایش تاریخ و زمان برای هر پیام در اپلیکیشن iOS نخواهد کرد و همه آن‌ها براساس روز در کنار یکدیگر طبقه‌بندی می‌شوند. توییتر ادعا دارد که چنین تغییری موجب کاهش بی‌نظمی در نمایش پیام‌ها خواهد شد. همچنین کاربران iOS می‌توانند به زودی با لمس طولانی یک پیام امکان ارسال ری‌اکشن را داشته باشند که در گذشته تنها از طریق دوبار لمس پیام ممکن بود. متاسفانه کاربران اندروید باید برای تجربه قابلیت‌های جدید گفته شده کمی بیشتر صبر کنند. البته ویژگی اسکرول سریع میان پیام‌ها از طریق فشردن تنها یک کلید و بازگشت به جدیدترین پیام‌ها به شکل همزمان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS فعال می‌شود.
 
در گامی دیگر، توییتر در حال آزمایش قابلیتی برای ثبت نام اشتراک خبرنامه‌ها بدون ترک محیط پلتفرم و ارجاع به سایت‌های دیگر است. این ویژگی پس از خریداری سرویس خبرنامه Revue توسط توییتر ایجاد شده است. تمامی کاربرانی که به عنوان نویسنده در سرویس گفته شده فعال هستند می‌تواند از قابلیت جدید توییتر درون حساب کاربری خود استفاده کنند؛ اما کلید ثبت نام در خبرنامه تنها برای کاربران محدودی به صورت آزمایشی فعال می‌شود که از سرویس تحت وب یا اپلیکیشن اندروید توییتر استفاده می‌کنند. همچنین گزینه مربوط به این کلید باید در تنظیمات حساب کاربری Revue نیز فعال شود.
 
کلید جدید ثبت نام در خبرنامه پایین‌تر قسمت بیوی کاربران نمایش داده خواهد شد و شباهت بسیاری به توییت‌های پین شده دارد. همچنین عنوان خبرنامه Revue در کنار تصویر آن به همراه توضیحات مختصری نمایش داده می‌شود. کاربران با لمس کلید، پیام هشداری را دریافت خواهند کرد که در حال ثبت نام برای یک خبرنامه هستند و کاربر مورد نظر می‌تواند به ایمیل آن‌ها برای ارسال محتوا دسترسی داشته باشد. البته امکان مطالعه نمونه‌ای از محتوای موجود در خبرنامه نیز وجود دارد.
 
 
قابلیت در حال آزمایش جدید توییتر اگرچه ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما می‌تواند نقش حیاتی در جذب مخاطب و تامین مالی برای نویسندگان و خبرنامه‌های مستقل داشته باشد که به تازگی سرویس‌های توییتر را برای فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب کردند. توییتر با این تغییر اطمینان خاطری برای نویسندگان فعال در پلتفرم خود ایجاد کرده است تا بتوانند دنبال‌کنندگان حساب کاربری خود را به مشترکان درآمدزای خبرنامه تبدیل کنند. 
 
توییتر چندی قبل ویژگی دیگری نیز برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوای در پلتفرم خود با نام Tip Jar را به صورت آزمایشی شروع کرده بود که کاربران می‌توانند از طریق آن اقدام به پرداخت مستقیم پول به یک حساب کاربری کنند. همچنین نمایش محصولات برخی از برندهای خاص اکنون فعال شده است و دنبال‌کنندگان هر برند قادر خواهند بود تا به صورت مستقیم امکان خریداری کالاها را داشته باشند. انتشار آپدیت جدید برای API این شبکه اجتماعی نیز با هدف جلب نظر دوباره توسعه‌دهندگان صورت گرفته است و آن‌ها اکنون می‌توانند اطلاعات مرتبط با اتاق‌های سرویس Spaces را در اپ‌های خود ارائه دهند. تغییر فونت و ویژگی‌های ظاهری نیز از جمله آپدیت‌های اخیر توییتر برای جذابیت بیشتر محیط کاربری خود بوده است که امکان برجسته کردن تصاویر و ویدیوها را هم فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.