اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

August 25, 2021
14:51 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127874

مسیریابی پیوسته گوگل مپس تنها به کاربرانی که داده‌هایشان را جمع‌سپاری کنند ارائه می‌شود

 
 
کاربران اندروید و iOS گوگل مپس تنها در صورتی امکان استفاده از قابلیت مسیریابی پیوسته را دارند که اجازه استفاده از داده‌های مسیریابی‌شان را به گوگل بدهند.
 
گوگل مپس یکی از مهم‌ترین ابزارها در کاربری روزمره به شمار می‌آید، به‌خصوص برای مسیریابی پیوسته (turn-by-turn) در مسیرهایی که برایمان کاملا ناشناخته هستند. بر اساس گزارش 9to5google، طی روزهای اخیر، کاربران اندروید و iOS گوگل با فرمان درخواست جمع‌سپاری داده‌هایشان مواجه شده‌اند که دو گزینه «موافقت» و «لغو» را در اختیارشان قرار می‌دهد. در صورت انتخاب گزینه لغو، امکان استفاده از قابلیت مسیر‌یابی پیوسته مپس برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.
 
این فرمان در مورد سؤال «چگونه جمع‌آوری داده‌های مسیریابی به بهتر شدن گوگل مپس کمک می‌کند» اینگونه توضیح می‌دهد:
 
در حین مسیریابی شما، گوگل اطلاعاتی همچون مکان جی‌پی‌اس و مسیری که طی کرده‌اید، جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها احتمالا به منظور تولید اطلاعاتی در مورد شرایط ترافیکی و راه‌بندان‌ها به صورت هم‌زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بقیه کاربران نیز قابل دیدن است تا به آن‌ها در یافتن سریع‌ترین مسیر کمک کند. این به‌روزرسانی‌های اعمال شده در مپس، با حساب کاربری گوگل یا دستگاه شما مرتبط نخواهد بود.

در واقع کلیت «داده‌های مسیریابی»، امکان استفاده از مسیرهای جایگزین، اطلاع از شرایط ترافیکی، زمان تقریبی رسیدن به مقصد و همچنین مسیریابی پیوسته را فراهم می‌کند.
 
البته اپلیکیشن مپس همیشه از داده مکانی و سایر داده‌های مرتبط با مسیریابی کاربران استفاده می‌کرد تا بتواند اطلاعات را به صورت زنده در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما حالا آن را برای کاربرانی که می‌خواهند از قابلیت مسیریابی هم‌زمان رایگان این برنامه استفاده کنند، اجباری کرده است. در صورت انتخاب گزینه لغو، تنها مسیریابی قدم‌به‌قدم به صورت یک لیست برای کاربر به نمایش در می‌آید.

گوگل چندی پیش اعلام کرد که کاربران روزانه بیش از ۱ میلیارد کیلومتر را در سراسر دنیا، با مسیریابی مپس رانندگی می‌کنند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.