اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 28, 2021
14:36 شنبه، 6ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127939

ضرب الاجل به شبکه های اجتماعی درباره ارائه اطلاعات حمله به کنگره

 
تحقیقات کمیته منتخب کنگره آمریکا در مورد شرایطی که منجر به حمله به کنگره شد ادامه دارد و جمع‌آوری اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی در دستور کار است.
 
به نقل از انگجت، با توجه به نقش شبکه‌های اجتماعی در زمینه مرتبط ساختن افرادی که در حمله به کنگره آمریکا دست داشتند، نمایندگان کنگره در تلاش هستند تا سوابق این افراد و دیگر داده‌های مورد نظر خود را از شبکه‌های اجتماعی دریافت کنند.
 
این کمیته امروز اعلام کرد خواستار دریافت سوابق و اطلاعات مربوط به حملات یادشده از ۱۵ شرکت در آمریکا شده و آنها موظف هستند ظرف دو هفته آینده به این درخواست‌ها پاسخ دهند.
 
از جمله شرکت‌هایی که درخواست دریافت اطلاعات از آنها مطرح شده می‌توان به گوگل، یوتیوب، توئیتر، فیس‌بوک، رد ایت، اسنپ، توئیچ، تلگرام، تیک تاک، ۴chan و ۸kun اشاره کرد.
 
در این فهرست تعدادی از سایت‌های کوچک‌تر حامی ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به گب و پارلر اشاره کرد.
 
سوابق دریافتی موضوعاتی همچون انتشار اخبار دروغ، تلاش برای رد نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰، تلاش برای جلوگیری از صدور گواهی تأیید انتخابات، تلاش برای القای نفوذ خارجی در انتخابات و ترویج افراط گرایی خشونت آمیز داخلی را در برمی گیرد.
 
علاوه بر این شرکت‌های یادشده که همگی شبکه‌های اجتماعی مهمی را در آمریکا اداره می‌کنند هم باید در مورد تغییرات سیاست‌های خود برای مقابله با این شرایط و نیز موارد شکست و عدم موفقیت خود توضیحات کافی ارائه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.