اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

August 29, 2021
16:39 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127981

پلیس های های آمریکا زیر ذره بین یک اپلیکیشن

 
اپلیکیشنی در یکی از شهرهای آمریکا برای ثبت رفتار پلیس با شهروندان ارائه شده است این اپ با گفتن یک کلمه فعال می شود و فیلمبرداری را آغاز می کند.
 
 به نقل از دیلی میل، پایتخت ایالت فلوریدا آمریکا با پشتیبانی پلیس محلی از اپلیکیشنی رونمایی کرده که به ساکنان اجازه می‌دهد هرگونه برخورد با پلیس را ضبط کنند. این در حالی است که چندی قبل یک حادثه تیراندازی با حضور ۳ نیروی پلیس خبرساز شده بود.
 
اپ مذکورTallahassee Bystander jg نام دارد و به ساکنان شهر تالاهاسی اجازه می‌دهد برخورد خود با نیروهای پلیس در سطح شهر را ضبط کنند.
 
فیلم‌های ضبط شده به یک سرور محلی ارسال و در آنجا ذخیره می‌شوند تا در صورت نیاز مقامات آنها را بررسی کنند. برای شروع فیلمبرداری در اپ کافی است کاربر کلمه «رهگذر» (Bystander) را بگوید.
 
لازم نیست افراد در این اپ ثبت نام کنند بنابراین کاربران ناشناس باقی می‌مانند. اگر پلیس تالاهاسی یا هیأت نظارت آن تصمیم به بررسی دقیق‌تر رویدادی بگیرند، کافی است نوتیفیکشینی به ارسال کننده کلیپ بفرستند. به این ترتیب هویت کاربر همچنان ناشناس باقی می‌ماند.
 
نسخه‌هایی از کلیپ‌های ضبط شده روی موبایل کاربر ذخیره می‌شود و به طور زنده برای پلیس محلی پخش می‌شود و همچنین برای سه شماره تماس اضطراری که فرد تعیین می‌کند، ارسال خواهند شد.
 
همچنین می‌توان این ویدئو را به عنوان مدرک در دادگاه ارائه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.