اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 30, 2021
11:45 دوشنبه، 8ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128000

تیم کوک قبل از کناره‌گیری از مدیرعاملی روی توسعه محصولات کاملا جدیدی نظارت می‌کند

 
تیم کوک، مدیرعامل کنونی اپل پیشتر اعلام کرده بود که طی ده سال آینده از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری می‌کند. اما ظاهرا این مرد نامدار حوزه فناوری قصد دارد قبل از کناره‌گیری، اپل دسته‌‌ای از محصولات کاملا جدید و متفاوت که در حال حاضر در سبد محصولات این شرکت نیست را معرفی کند.
 
«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در یادداشت اخیر خود ضمن اشاره به شایعه‌های مختلف در مورد کناره‌گیری تیم کوک از سمت مدیرعاملی اپل و جانشین احتمالی وی، می‌گوید این محصولات کاملا جدید می‌توانند هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل باشند که تاکنون اخبار مختلفی نیز در مورد آن منتشر شده‌اند. وی معتقد است کمی دور از ذهن است که این محصول کاملا جدید، خودروی برقی اپل باشد.
 
گورمن در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که تیم کوک تمرکز ویژه‌ای روی توسعه عینک‌های واقعیت افزوده اپل دارد. وی معتقد است که اپل گلس AR/VR به احتمال زیاد آخرین محصول اصلی تیم کوک خواهد بود،‌ هرچند محصول متفاوت، می‌‌تواند عینک هوشمند اپل نباشد.
 
تاکنون اخبار مختلفی در مورد معرفی هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل به اشتراک گذاشته شده که گفته می‌شود احتمالا سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد. اما در مورد خودروی برقی هنوز برنامه مشخصی مطرح نشده است.
 
مارک گورمن حدس می‌زند که تیم کوک به احتمال زیاد بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ از سمت مدیرعاملی اپل کناره‌گیری می‌کند. گورمن می‌گوید تیم کوک قرارداد حقوقی با اپل دارد که در سال ۲۰۲۵ مدت این قرارداد به پایان می‌رسد.
 
مارک گورمن در یادداشت خود به این نکته اشاره می‌کند که در داخل شرکت اپل نیز در مورد محصول کاملا جدید و متفاوت اپل صحبت‌هایی مطرح شده و به نظر می‌رسد تیم کوک قصد دارد قبل از کناره‌گیری از سمت فعلی خود ابتدا یک دسته محصول جدید دیگر به محصولات اپل اضافه کند.
 
تیم کوک پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «من آنقدر اپل را دوست دارم که تصور زندگی بدون آن برایم دشوار است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.