تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 4, 2021
11:23 شنبه، 13ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128128

صدور کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفر به خارج از کشور آغاز شد

 
وزارت بهداشت با رونمایی از سامانه‌ کارت دیجیتال واکسن کرونا امکان صدور کارت دیجیتال واکسن برای مسافران خارج از کشور را فراهم کرد.
 
 افرادی که تاکنون واکسن کرونا را در دو مرحله دریافت کرده‌اند در صورتی که بخواهند در دو هفته آینده به خارج از کشور سفر کنند، می‌توانند به سایت vcr.salamat.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه خود مانند نام و نام خانوادگی با حروف لاتین و شماره گذرنامه در این سامانه کارت دیجیتال واکسن دریافت کنند.
 
طبق اعلام وزارت بهداشت آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code حداکثر یک روز پس از ثبت‌نام به افراد پیامک می‌شود. چنانکه از اطلاعات درج شده در این سامانه بر می‌آید هنوز امکان تبادل اطلاعات آنلاین میان سامانه کارت دیجیتال واکسن با دیگر سامانه‌های هویتی از جمله سامانه گذرنامه نیروی انتظامی برقرار نیست.
 
تصویر سامانه صدور کارت دیجیتال واکسن کرونا
در سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا تاکید شده است که متقاضیان حتما نام و نام خانوادگی را به زبان انگلیسی با آنچه که در گذرنامه قید شده است دقیقا مطابقت داشته باشد، در صورتی که اطلاعات درج شده در سامانه با اطلاعات گذرنامه مطابقت نداشته باشد ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.
 
در این سامانه اعلام شده است که به زودی با همکاری نیروی انتظامی تبادل اطلاعات گذرنامه با سامانه کارت دیجیتال واکسن به صورت خودکار انجام خواهد شد و دیگر  نیازی به ورود اطلاعات برای دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا توسط متقاصی نخواهد بود.
 
سامانه کارت دیجیتال واکسن توسط شرکت دانش پارسیان که طبق اطلاعات درج شده در سایت خود را مجری سامانه‌های طرح ملی مقابله با کووید ۱۱ معرفی کرده است علاوه بر این شرکت دانش پارسیان با تبلیغات گسترده برای پلتفرم آنلاین «بایا» مدعی راه اندازی بزرگترین شبکه هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.