تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

September 5, 2021
12:10 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128168

هواوی احتمالا به تراشه‌های اسنپدراگون 778G و ۸۹۸ دسترسی پیدا می‌کند

 
تحریم‌های آمریکا مانع از تولید تراشه‌های هواوی شده اما این شرکت توانسته به تعدادی از تراشه‌های کوالکام دست پیدا کند که احتمالا این روند در آینده هم ادامه می‌یابد، چرا که یکی از منابع آگاه از امکان دسترسی هواوی به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G و ۸۹۸ خبر می‌دهد.
 
به گفته این منبع به نام «Digital Chat Station»، چینی‌ها می‌توانند از این دو پردازنده کوالکام در محصولات آینده‌شان استفاده کنند، اما همانطور که می‌توان حدس زد خبری از مودم ۵G در آن‌ها نخواهد بود.
 
همانند گوشی‌های سری P50 که از اسنپدراگون ۸۸۸ بدون مودم ۵G‌ بهره می‌برند، نسل بعدی پردازنده پرچمدار کوالکام هم بدون چنین شبکه ارتباطی در اختیار چینی‌ها قرار می‌گیرد. کوالکام بخاطر تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی مجبور است نسخه مخصوصی از تراشه‌هایش را بدون مودم ۵G بسازد که البته در نهایت باعث افزایش درآمد این کمپانی می‌شود.
 
 
با وجود اینکه Digital Chat Station به چنین تراشه‌هایی اشاره کرده، نمی‌دانیم کدام گوشی‌های هواوی به آن‌ها مجهز می‌شوند. این احتمال وجود دارد که گوشی‌های سری نوا ۹ به تراشه ۴G اسنپدراگون ۷۷۸G دسترسی پیدا کنند. همچنین شاید سری میت ۵۰ به چیپ اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز شود.
 
در حال حاضر نمی‌توانیم گفته‌های این منبع را بطور دقیق و کامل تایید کنیم، اما با توجه به سابقه‌اش می‌توان تا حد بالایی به آن اعتماد کرد. علاوه بر این، در گذشته هم گفته شده بود که سری هواوی نوا ۹ احتمالا با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G در اول مهر ماه معرفی می‌شود.
 
اگرچه احتمالا در آینده نزدیک با سری نوا ۹ روبه‌رو می‌شویم، اما فاصله زیادی تا معرفی سری میت ۵۰ داریم. علاوه بر این، هنوز تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ هم معرفی نشده و البته شاید با نام اسنپدراگون ۸۹۵ از راه برسد. به نظر می‌رسد سری میت ۵۰ از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند، ویژگی که احتمالا با کارایی محدود در سال ۲۰۲۲ در اختیار گوشی‌های سری آیفون ۱۳ قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.