بازی

فناوری اطلاعات

September 6, 2021
16:57 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128225

اولین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده برگزار می‌شود

 
 
نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده (AR/VR) ایران با همکاری مشترک مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تمامی بازی‌های ویدئویی که در این زمینه‌ توسعه داده شده‌اند، برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد با اشاره به اینکه این جشنواره به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مجموعه و با همکاری خانه جهش همراه اول برگزار می‌شود، گفت: «تمام بازی‌سازانی‌که بازی‌هایی در این حوزه تولیدکرده و توسعه داده‌اند، بدون در نظر گرفتن سال انتشار بازی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.»
 
او با بیان اینکه هر تیم باید حداقل ۲ عضو و یک بازی AR یا VR داشته باشند، ادامه داد: «بازی‌سازان برای شرکت در این رویداد باید لینک بازی خود را از طریق تکمیل فرم ثبت نام برای دبیرخانه ارسال کنند. اگر بازی مورد نظر هنوز در هیچ کدام از مارکت‌ها منتشر نشده؛ اما شرکت‌ها یا استودیوهای بازی‌سازی قصد ارسال آن برای حضور در این رویداد را دارند، می‌توانند نسخه‌ای از بازی را آپلود کرده و لینک دسترسی را حین ثبت‌نام در سایت رویداد (arvrgame.ir)، ارسال کنند.»
 
به گفته سیدحسینی در صورتی که حجم بازی ویدئویی این امکان را نمی‌دهد که به صورت دیجیتالی آن را آپلود کنند، می‌توانند نسخه بازی ویدئویی را به صورت فیزیکی برای دبیرخانه به نشانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طبقه سوم واحد حمایت ارسال کنند.
 
طبق فراخوان این جشنواره، متقاضیان می‌توانند از ۱۵ تا ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند و پس از پایان فرآیند داوری و ارزیابی تمام آثار ارسال شده به رویداد، از ۳ بازی ویدئویی برتر واقعیت مجازی یا افزوده که بیشترین امتیاز را از بخش داوری دریافت کرده‌اند با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌شود.
براین اساس جایزه اول این رویداد برای بازی نخست مبلغ ۷۰ میلیون تومان، جایزه بازی دوم ۵۰ میلیون تومان و جایزه بازی سوم ۳۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه ۵ جایزه ۶ میلیون تومانی نیز برای رتبه‌های ۴تا ۸ در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.