فناوری اطلاعات

«مارکت‌پلیس تور» علی‌بابا در یک سال گذشته ۱۱ برابر رشد کرد

منبع: پیوست
 
شرکت سفرهای علی‌بابا می‌گوید طرح مارکت‌پلیس تور این مجموعه در طول یک سال گذشته، رشدی ۱۱ برابری در فروش و ۳۰ برابری در حجم ریالی داشته است.
 
مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل و بنیان‌گذار علی‌بابا در این‌باره می‌گوید: «کرونا اوایل ضربه‌ای جدی به بازار گردشگری دنیا و به طبع آن ایران وارد کرد. در ابتدا به‌عنوان رهبر بازار گردشگری کشور با مشکلات متعددی مواجه بودیم که در برخی موارد حتی باعث دلخوری کاربران شد؛ اما خوشبختانه به سرعت توانستیم از تهدید کرونا عبور کنیم. برای نمونه افت خدمات ما براساس تعداد محصولات فروش‌رفته، در سال نخست همه‌گیری حدود ۳۰ درصد بود.»
 
 
او ادامه می‌دهد: «پس از ماه‌های ابتدایی با کاهش هزینه‌ها، به‌روزرسانی فرآیندهای مدیریتی مجموعه و ثبات نسبی در شرایط، با توجه به شرایط دشوار بازیگران صنعت، مجدداً تصمیم به طراحی پلتفرم تور گرفتیم تا به‌صورت مشترک در اکوسیستم خلق ارزش کنیم.»
 
او با اشاره به اینکه امروز پس از ۴ مرتبه شکست در محصول تور طی چهار سال گذشته به دلایل مختلف، پنجمین تلاش ما نتیجه داده است، می‌گوید:‌ «خوشحالیم که با بهبود شاخص‌ها و توسعه مطابق با رفتار کاربر تنها در یک سال به سهم بازار ۲۵ درصدی دست پیدا کرده‌ایم. از منظر آمار و ارقام محصول تور ما تا پایان شهریور ماه، فروشی معادل ۸۰ میلیارد تومان را به صورت تقریبی تجربه خواهد کرد.»
 
روابط عمومی این شرکت معتقد است این طرح به عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری کمک کرده است تا با استفاده از کاربران پرتعداد علی‌بابا، هزینه‌های تبلیغات خود را کاهش داده و با ارائه محصولاتشان در یک فضای بی‌واسطه، عملکردشان را بهبود بدهند یا کسب‌وکار خود را حفظ کنند. طبق آمار تاکنون ۱۴۵ آژانس در ۸ استان کشور در این سیستم یکپارچه مشغول فعالیت هستند.

​​