اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 17, 2021
13:26 جمعه، 26ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128565

واتساپ سرچ شرکتها در داخل این پیام رسان را ممکن میکند

 
 
سرویس پیام رسان واتس‌اپ قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که جست و جوی شرکتها در داخل واتس‌اپ را امکان پذیر می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، آزمایش این قابلیت که به کاربران امکان می دهد فروشگاهها و خدمات را از طریق یک دایرکتوری در واتس‌اپ جست و جو کنند، در سائوپالوی برزیل انجام می گیرد. این قابلیت در راستای تلاش فیس بوک برای تقویت تجارت الکترونیکی در سرویسهایش عرضه می شود.
 
 
مت آیدیما، نایب رییس پیام رسانی تجاری فیس بوک در مصاحبه ای گفت: این قابلیت می تواند شیوه اولیه ای باشد که افراد یک پروسه تجاری را در واتس‌اپ شروع کنند.
 
واتس‌اپ برخلاف فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات در داخل اپلیکیشن خود نمایش نمی دهد. آیدیما گفت: پیش از این شرکتها شماره واتس‌اپ خود را در بسته بندی یا وب سایتها با استفاده از تبلیغات فیس بوک تبلیغ می کردند تا کاربران را در واتس‌اپ جلب کنند.
 
این سرویس پیام رسان با یک اپلیکیشن ویژه شرکتهای کوچک و یک رابط کاربری برای شرکتهای بزرگتر به منظور اتصال به سیستمشان، به میزان فزاینده ای در حال جلب کاربران تجاری است.
 
رونق پیدا کردن خرید آنلاین در دوران همه گیری ویروس کرونا باعث شد فیس بوک قابلیتهای خرید درون برنامه ای را در همه اپلیکیشنهای خود توسعه دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ژوئن اعلام کرد قابلیت فروشگاههای فیس بوک (شاپس) در چندین کشور به واتس‌اپ توسعه پیدا می کند. در سالهای اخیر واتس‌اپ ابزارهای خرید مانند کاتالوگ محصول و کارتهای خرید را راه اندازی کرده است.
 
واتس‌اپ اعلام کرد تست جدید شامل هزاران شرکت در بخشهایی مانند غذا، خرده فروشی و خدمات محلی در برخی از محلات سائوپالو می شود. آیدیما گفت: هند و اندونزی نامزدهای بعدی برای توسعه این قابلیت خواهند بود.
 
این شرکت که در پی به روزرسانی حریم خصوصی با واکنش منفی کاربران روبرو شد و از سوی رگولاتور حفاظت از دیتای ایرلند به دلیل نقض حریم خصوصی جریمه شد، اعلام کرد به جست و جو یا نتایج جست و جوی کاربران از طریق قابلیت دایرکتوری جدید دسترسی نخواهد داشت.
 
آیدیما احتمال این که در آینده تبلیغات درون برنامه ای در واتس‌اپ معرفی شود را منتفی ندانست. وی گفت: واتس‌اپ همچنین به مدلهای غیرتبلیغی مانند ساخت نرم افزار برای کمک به شرکتها به منظور مدیریت خدماتشان از طریق اپلیکیشنهای فیس بوک علاقمند است.
 
بر اساس گزارش رویترز، این سرویس پیام رسان در سال ۲۰۱۴ در قراردادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد اما برای درآمدزایی از قابلیتهایش عملکرد کندی داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.