تلفن همراه

گوشی

September 19, 2021
11:37 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128627

گوشی‌های تاشوی گوگل و شیائومی احتمالا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد

 
یکی از متخصصان DSCC با انتشار اطلاعاتی درباره گوشی‌های هوشمند، از احتمال معرفی دستگاه‌های منعطفی از گوگل، ویوو، شیائومی و اوپو در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ خبر داد.
 
تقریبا همه دنبال‌کنندگان دنیای فناوری، در سه‌ماهه‌ پایانی سال جاری منتظر معرفی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل هستند. می‌توان پس از این اتفاق برنامه معرفی پرچم‌داران ۲۰۲۱ را تکمیل‌شده دانست. ممکن است شیائومی ۱۲ نیز به ما نشان داده شود؛ اما باید آن را در دسته پرچم‌داران سال ۲۰۲۲ دانست. به گفته‌ی یک متخصص از DSCC که در زمینه نمایشگر تخصص دارد، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ محصولات جالبی نشان داده شوند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، وی در مورد تلفن‌های هوشمند تاشو جدید صحبت می‌کرد.
 
به گزارش گیزچاینا، وی فهرستی از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز OLED را با اشاره به زمان انتشار آن‌ها منتشر کرده است. باید به این مسئله اشاره شود که گوشی‌های هوشمند تاشو گوگل، ویوو، شیائومی و اوپو جزو اولین معرفی‌های سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ هستند. همچنین این احتمال وجود دارد که سامسونگ W22 5G دارای طراحی تاشو باشد؛ اما اینکه آیا این دستگاه دارای صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر است یا خیر هنوز مشخص نشده است. در ادامه فهرست یادشده را مشاهده می‌کنید:
 
 
 
از ابتدا مشخص بود که شیائومی می ۱۲ در این فهرست حضور خواهد داشت؛ اما دیدن هواوی میت ۵۰ پرو تعجب بسیاری را برانگیخت؛ زیرا معرفی آن در سه‌ماهه چهارم سال جاری دور از انتظار بود. البته در این فهرست گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم وجود دارد؛ اما همان‌طور که می‌‌دانید، این دستگاه فعلاً معرفی نخواهد شد. وجود همین خطا می‌تواند ما را در باور کردن سایر اطلاعات موجود در فهرست دچار تردید کند. البته شاید تنها دلیل وجود چنین مشکلی این باشد که فهرست مذکور در اوایل سال تنظیم شده و پس از آن سامسونگ اعلامیه مربوط به انتشار سری گلکسی نوت را منتشر کرده است.
 
بر اساس گزارش CounterPoint، انتظار می‌رود بازار گوشی‌ تاشو در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ برابر نسبت به ۲۰۲۰ رشد کند. تعداد محموله‌های فروش در ۲۰۲۱ تک‌رقمی باقی خواهد ماند و حدود ۹ میلیون دستگاه خواهد بود. البته هنوز شاهد رشد ۳ برابری نسبت به ۲۰۲۰ خواهیم بود و سامسونگ با بیش از ۸۸ درصد سهم بر بازار غالب خواهد بود.
 
انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳، شاهد رشد ۱۰ برابری فروش گوشی‌ تاشو باشیم. حتی با ورود تولیدکنندگان بیشتر به حوزه‌ی گوشی‌ تاشو، انتظار داریم سامسونگ با داشتن نزدیک به ۷۵ درصد سهم بازار همچنان حرف اول را بزند. اگر اپل قصد داشته باشد تا سال ۲۰۲۳ گوشی هوشمند عرضه کند، اتفاقات جذابی در بازار رخ خواهد داد. این اتفاق نه‌تنها نقطه عطفی در فروش گوشی‌ تاشو خواهد بود، بلکه عملکرد و مقیاس اجزا را برای کل زنجیره تأمین بهبود می‌بخشد.
 
پارک جین، تحلیلگر ارشد Counterpoint که تحقیقات حوزه گوشی‌ تاشو در این شرکت را رهبری می‌کند، می‌گوید:
 
با افت قیمت قابل توجه و همچنین بهبود طراحی و ظاهر دستگاه، به احتمال زیاد سامسونگ با سری جدید گوشی هوشمند تاشوی فلیپ خود مشتریان جوان را هدف قرار می‌دهد. مدل‌های جدید Galaxy Z نیز از S Pen پشتیبانی خواهند کرد و این مسئله می‌تواند به جذب کاربران فعلی سری نوت کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.