تلفن همراه

گوشی

September 22, 2021
17:16 چهارشنبه، 31ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128767

اپل غیرفعال کردن تغییر خودکار به دوربین اولترا واید برای عکاسی ماکرو را در آیفون ۱۳ پرو ممکن می‌کند

 
 
گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با دوربین قدرتمندی معرفی شدند و مدل‌‎های پرو از عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌کنند. حالا طبق بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده هنگامی که با آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به سوژه خیلی نزدیک می‌شوید، دوربین از واید به اولترا واید سوییچ می‌کند. حالا اپل گفته با ارائه آپدیتی در آینده، از چنین کاری جلوگیری خواهد کرد.
 
طبق بررسی وب‌سایت «Input Mag»، عکاسی ماکرو در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ باعث می‌شود زمانی که فاصله سوژه تا دوربین از ۱۴ سانتی‌متر کمتر می‌شود، دوربین به طور خودکار از لنز واید به لنز اولترا واید سوییچ کند. در این حالت منظره‌یاب همچنان روی حالت ۱x قرار دارد، اما دوربین برای فوکوس خودکار از لنز اولترا واید استفاده می‌کند.
 
پس از انتقادها، اپل حالا به این موضوع واکنش نشان داده و گفته تعویض خودکار دوربین به منظور کمک به کاربران برای ثبت بهتر جزئیات از نمای نزدیک رخ می‌دهد. همچنین اعلام کرده پاییز امسال طی یک به‌روزرسانی امکان غیرفعال کردن تغییر خودکار به لنز اولترا واید را به آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس اضافه می‌کند. این موضوع برای فیلمبرداری و عکاسی صادق است.
 
با وجودی که اپل از انتشار چنین بروزرسانی خبر داده، ظاهرا همین حالا هم می‌توان از روش دیگری برای جلوگیری از این موضوع در فیلمبرداری استفاده کرد. در بخش Settings > Camera با گزینه «Lock Camera» در حین فیلم‌برداری می‌توان سوییچ خودکار را غیرفعال کرد، البته در حین عکاسی چنین قابلیتی در دسترس نیست و کاربران باید منتظر آپدیت اپل بمانند.
 
دوربین‌های سری آیفون ۱۳ به قابلیت‌های زیادی مجهز شده‌اند که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، حالت سینمایی است. اپل چند روز پیش ویدیویی از بررسی این خانواده از گوشی‌هایش منتشر کرد که در کنار ویژگی‌های جدید دوربین، تفاوت‌های این دستگاه‌ها را هم به نمایش می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.