اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 23, 2021
12:05 پنجشنبه، 1ام مهرماه 1400
کد خبر: 128774

یوتیوب قابلیت دانلود ویدئو از طریق کامپیوتر را آزمایش می‌کند

 
یوتیوب قابلیت دانلود ویدئو از طریق کامپیوتر را برای بعضی از کاربران پریمیوم خود فعال کرده و در حال آزمایش این ویژگی است.
 
اگر جزو آن دسته افرادی باشید که از یوتیوب زیاد استفاده می‌کنند، احتمالا به این مشکل برخورد کرده‌اید که نمی‌توان ویدئویی را از این وب‌سایت دانلود کرد. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام به اندازه دانلود مستقیم از یوتیوب آسان و سریع نیست. از این روش‌ها می‌توان به استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مخصوص دانلود فایل اشاره کرد. عده‌ای حتی با گرفتن فیلم از نمایشگر خود این کار را انجام می‌دهند؛ اما شاید دوران این کارها به پایان رسیده باشد.
 
به گزارش انگجت، در حال حاضر یوتیوب راه‌حل ساده‌تری در اختیار بعضی کاربران که از کامپیوتر استفاده می‌کنند، قرار داده است. این شرکت به‌تازگی دکمه دانلود را به وب‌سایت خود اضافه کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده، این قابلیت فعلاً در حالت آزمایشی و تنها برای مشترکان پریمیوم در دسترس است. البته به نظر نمی‌رسد کسی از این مسئله شگفت‌زده شده باشد؛ زیرا پیش‌تر چنین قابلیتی برای مشترکان پریمیوم نرم‌افزار موبایل یوتیوب فعال شده است.
 
اگر به قابلیت مذکور دسترسی داشته باشید، دکمه دانلود را درست در کنار گزینه اشتراک‌گذاری زیر ویدئو یا در کنار منوی سه‌نقطه مشاهده می‌کنید. پس از بارگیری یک ویدئو، فایل آن در کتابخانه آفلاین یوتیوب قرار می‌گیرد و می‌توانید هر زمان که دوست داشتید آن را مشاهده کنید. فایل‌های دانلودشده می‌توانند بین 144p تا 1080p کیفیت داشته باشند و باید اینجا از طرفداران 4K معذرت‌خواهی کرد؛ زیرا گزینه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد محدودیتی، به غیر از فضای ذخیره‌سازی، در حجم دانلود وجود داشته باشد.
 
این گزینه می‌تواند به کاربران کمک کند فایل‌های مورد نظر خود را به سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش ممکن دانلود کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.