تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 28, 2021
17:01 سه شنبه، 6ام مهرماه 1400
کد خبر: 128942

اپل نقشه‌های سه‌بُعدی را برای IOS ۱۵ راه‌اندازی کرد

 
اپل غول فناوری دنیا از راه‌اندازی نقشه‌های سه‌بعدی برای IOS ۱۵ خبر داد و اعلام کرد که نمای سه‌بعدی در نقشه‌ این گوشی هم‌اکنون برای شهرهای لندن، نیویورک، سان‌فرانسیسکو در دسترس است و به زودی شهرهای بیشتری نیز به این نقشه اضافه خواهند شد.
 
 شرکت اپل غول فناوری دنیا از راه‌اندازی نقشه‌های سه‌بعدی برای IOS 15 خبر داد و اعلام کرد که  نمای سه‌بعدی در نقشه‌ این گوشی هم‌اکنون برای شهرهای لندن، نیویورک، سان‌فرانسیسکو در دسترس است و به زودی شهرهای بیشتری نیز به این نقشه اضافه خواهند شد.
 
این شرکت اعلام کرده است که مطمئناً نماهای شهر سه‌بعدی را در برنامه MAPS ارائه خواهد کرد و از امروز می‌توانید در خیابان‌های سه‌بعدی لندن شروع به حرکت کنید و لذت ببرید. این شرکت هفته گذشته این تجربه بزرگ را برای نیویورک،‌ سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس به عنوان بخشی از نسخه ISO 15 تغییر داد و این ویژگی در واشنگتن‌دی‌سی، سن‌دیه‌گو و فیلادلفیا تا پایان سال فعال می‌شود.
 
این نقشه سه‌بعدی جدید سال آینده به کانادا و شهرهایی از جمله مونترال، تورنتو و ونکوور نیز خواهد رسید و در این نقشه‌های سه‌بعدی جزئیاتی از جمله ارتفاع را در هر شهر مشاهده خواهید کرد. با استفاده از نقشه‌های سه‌بعدی، کاربران Apple Maps می‌توانند جزئیات بیشتری را در مناطق مختلف شهر از جمله محلات، مناطق تجاری، تفرجگاه‌ها، ساختمان‌ها و موارد دیگر مشاهده کنند.
 
به عنوان مثال‌، نقشه‌های اپل رندرهایی را برای نقاط معروف مانند Coit Tower در سانفرانسیسکو، استادیوم داجر در لس‌آنجلس، مجسمه آزادی در نیویورک و رویال آلبرت هال در لندن نشان می‌دهد و مکان‌های دیدنی بیشتری در زمان مناسب به نمایش در می‌آیند.
 
اپل همچنین با استفاده از خطوط پیچ، میانه‌ها، خطوط اتوبوس، تاکسی و گذرگاه‌ها، ناوبری در سطح جاده را در نقشه‌های اپل تقویت می‌کند. اینها در حالت مشاهده سه ‌بعدی ظاهر می‌شوند که دیدن بهترین خط را برای انتخاب براساس شرایط ترافیک یا اهداف بهتر برنامه‌ریزی مسیر آسان‌تر می‌کند. این برنامه همچنین برآورد زمان ورود، براساس شرایط فعلی، مانند Google Maps را نشان می‌دهد. اپل گفت، این ناوبری جدید‌، که قبلاً برای انتشار 2021 اعلام شده بود، در اواخر امسال وارد CarPlay می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.