تلفن همراه

گوشی

October 2, 2021
8:31 شنبه، 10ام مهرماه 1400
کد خبر: 129009

دارندگان آیفون 13 باید بدانند

 
با آغاز فروش نسل جدید گوشی های اپل، این کمپانی تازه ترین سیستم عامل iOS یعنی iOS 15 را هم رونمایی کرد که ویژگی های خاصی دارد که بهتر است به عنوان کاربر این گوشی، از آنها مطلع شوید.
 
 به نقل از indianexpress، گوشی جدید آیفون 13 با بهبود چشمگیر در طول عمر باتری و دوربین چند وقتی است به بازار آمده  و این گوشی با سیستم عامل جدید iOS 15 روانه بازار شده است.
 
این سیستم عامل مجهز به برنامه تماس ویدئویی «فیس تایم» بوده و نیز علاوه بر آسان تر شدن به اشتراک گذاری از طریق iMessage، به روزرسانی های جدیدی هم برای «اپل مپ» و غیره دارد.
 
حتی اگر قصد ارتقاء به آیفون 13 را هم ندارید، این سیستم عامل اپل در دسترس تمام کاربرانی است که گوشی آیفون مدل آیفون 6S یا بالاتر دارند و اگر صاحب این مدل گوشی های آیفون هستید می توانید برای به روزرسانی سیستم عامل گوشی خود به iOS 15 دست به کار شوید.
 
تنظیم اعلان ها
به گزارش سیناپرس، گاهی قسمت اعلان های گوشی آنقدر کلافه کننده می شوند که می خواهید گوشی را خاموش کنید. سیستم عامل جدید آیفون با ابزارهای مدیریت اعلان ها به بازار آمده اما iOS 15 ویژگی خاصی دارد که در آن می توانید اعلان هایی را که اهمیت ندارند به تأخیر بیاندازید و آنها را به زمانی موکول کنید که هم وقت کافی و هم حوصله بیشتری دارید.
 
پنهان کردن آدرس IP از تمام وب سایت ها
یکی دیگر از ویژگی های این سیستم عامل قابلیت پنهان کردن آدرس IP برای جلوگیری از ردیابی شدن هنگام جستجو در اینترنت توسط وب سایت ها و ردیاب هاست. این ویژگی امنیت کاربران را بالا برده و استفاده از جستجوگر Safari را امن تر می کند.
 
افزودن تصویر پس زمینه به اپلیکیشن Safari
اپل نخستین بار قابلیت افزودن عکس موردعلاقه کاربران را به صفحه نخست جستجوگر Safari در فهرست ویژگی های خود قرار داد. این ویژگی تنها محدود به سیستم macOS بود؛ اما این قابلیت برای جستجوگر Safari آیفون هم تعبیه شده است به طوری که کاربران iOS 15 قادرند پس زمینه موردعلاقه خود را به جستجوگر خود بیافزایند.به گزارش سیناپرس، علاوه براین، می توانند بخش های جدیدی را برای نمایش در صفحه شروع انتخاب کنند. برای فعال کردن این گزینه باید Safari را نصب و با باز کردن یک صفحه جدید، از قسمت ویرایش، پس زمینه را به صفحه بیافزایید. 
 
Drag and drop بین برنامه ها
این قابلیت از سال 2017 در آیپدها فراهم شد و اپل در نهایت این ویژگی را به آیفون iOS 15 خود نیز اضافه کرد. با این به روزرسانی کاربردی، می توانید به راحتی محتوی موردنظرتان را بین اپلیکیشن ها به راحتی به اصطلاح، بکشید و رها کنید. 
 
برای این کار، باید ابتدا متنی را که می خواهید منتقل کنید، انتخاب کرده تا آبی شود. در حالی که انگشتتان را روی متن نگه داشته اید، از انگشت دیگرتان، قسمت home را انتخاب کرده و اپلیکیشن موردنظرتان را انتخاب و متن را برای آن ارسال می کنید.
 
قابلیت Spotlight در صفحه قفل گوشی
این قابلیت برای جستجوی سریع و باز کردن یک اپلیکیشن در گوشی به کار می آید. در سیستم عامل جدید، می توانید Spotlight را روی صفحه قفل گوشی استفاده کنید. با این قابلیت می توانید ویژگی های خاصی را در عکس ها پیدا کنید یا حتی خوانندگان خاصی را که مدنظرتان است، بیابید. 
با این قابلیت می توانید بدون باز کردن قفل گوشی، هر آنچه موردنظرتان است از طریق گوشی جستجو و پیدا کنید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.