اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

October 2, 2021
13:09 شنبه، 10ام مهرماه 1400
کد خبر: 129028

تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران

 
اپل به تازگی تغییراتی در سیاست حریم شخصی خود ایجاد کرده که از نظر کارشناسان به معنای بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون خواهد بود.
 
 به نقل از رویترز، در حال حاضر بازار تبلیغات آنلاین در کنترل فیس‌بوک و گوگل است و اپل هم قصد دارد با ورود به این بازار سود سرشاری به جیب بزند.
 
مؤسسه تحلیلی آر بی سی کاپیتال مارکتس بر این باور است که از زمان به‌روزرسانی نرم افزاری آیفون در آوریل امسال، اکثر آیفون‌ها به کاربران امکان داده‌اند فهرست برنامه‌هایی که قادر به پیگیری فعالیت‌های افراد هستند را انتخاب کنند. دسترسی به این اطلاعات حیاتی به شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک کمک می‌کند تا آگهی‌هایی مطابق با نیاز و سلیقه افراد را برای اشخاص نمایش دهند و تأثیر این کار را بر روی کاربران برآورد و اندازه‌گیری کنند.
 
این قابلیت که از سوی اپل شفافیت پیگیری برنامه‌ها یا ای تی تی نام گرفته، برخی شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و نیز شرکت‌های بازی موبایل مانند فیس‌بوک را نگران کرده است. آنها بر این باورند رویه مذکور باعث می‌شود که تبلیغات آنلاین از طریق پلتفرم‌های وابسته به اپل گران‌تر و مشکل تر شود.
 
براد اریکسون تحلیل‌گر این مؤسسه می‌گوید: تغییرات سیاست‌های حریم شخصی اپل نشانه تلاش آن برای رقابت در بازار تبلیغات آنلاین است و احتمالاً هدفمندی این تبلیغات در حد بالایی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.