تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 12, 2021
11:21 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129343

به‌روزرسانی آی او اس 15.0.2 عرضه شد

اپل ساعاتی پیش عرضه به‌روزرسانی جدید آی او اس ۰.۲. ۱۵ را که با رفع چند ایراد مهم از جمله مورد مربوط به قابلیت Find My همراه شده، آغاز کرد.
 
به گفته اپل، در این نسخه یک باگ امنیتی که اپل پیشتر نیز از سوءاستفاده هکرها از این رخنه برای نفوذ به آیپدها و آیفون‌ها خبر داده بود، برطرف شده است. بنابراین، این شرکت شدیدا به کاربران توصیه می‌کند تا این به‌روزرسانی جدید را دریافت کنند.
 
این باگ امنیتی که تحت عنوان CVE-2021-30883 و توسط یک محقق امنیتی ناشناس کشف شده، به شخص مهاجم این اجازه را می‌داد تا با نفوذ به IOMobileFrameBuffer، کدهای دلخواه را اجرا کرده و کنترل دستگاه را دست بگیرد.
 
حجم این به‌روزرسانی نیز برای گوشی آیفون ۱۲ مینی، حدود ۵۳۱ مگابایت عنوان شده و دارندگان گوشی‌های آیفون، با دریافت و نصب آی او اس ۰.۲. ۱۵ ، شاهد رفع باگ‌ها و اشکالات زیر دستگاه خود خواهند بود:
 
حذف عکس‌های ذخیره شده در لایبرری از Messages پس از پاک کردن پیام‌ها و یا رشته پیام‌های مرتبط
 
عدم اتصال Leather Wallet آیفون به مگ‌سیف
 
عدم ظاهر شدن ایرتگ در تب آیتم‌های Find My
 
عدم اجرای اپلیکیشن‌های صوتی توسط CarPlay یا قطع شدن در حین پخش موسیقی
 
عدم آپدیت یا راه‌اندازی مجدد دستگاه در حین استفاده از فایندر یا آی‌تیونز برای مدل‌های آیفون  13
 
اپل همچنین برای دارندگان تبلت‌های خود نیز به‌روزرسانی آیپد او اس 15.0.2 را عرضه کرده که با دریافت آن، ایرادات زیر در تبلت‌های این شرکت برطرف خواهند شد:
 
حذف عکس‌های ذخیره شده در لایبرری از Messages پس از پاک کردن پیام‌ها و یا رشته پیام‌های مرتبط
 
عدم ظاهر شدن ایرتگ در تب آیتم‌های Find My
 
عدم آپدیت یا راه‌اندازی مجدد دستگاه در حین استفاده از فایندر یا آی‌تیونز برای آیپد مینی (نسل ششم)
 
اپل کمتر از یک ماه پیش و در تاریخ ۲۹ شهریور ماه، عرضه آی او اس ۱۵ را آغاز کرد و به دنبال آن، نسخه آی او اس 15.0.1 برای رفع مشکل مربوط به باز نشدن قفل گوشی‌های آیفون ۱۳ از طریق اپل واچ در حین استفاده از ماسک عرضه شد.
 
این شرکت همچنین در حال تست نسخه بتای آی او اس ۱۵.۱ است که از جمله قابلیت‌هایی که تاکنون برای آن اعلام شده، می‌توان به SharePlay، پشتیبانی از اضافه کردن کارت واکسن کووید-۱۹ به اپل والت و ویژگی‌های جدید برای دوربین آیفون ۱۳ پرو اشاره کرد.
 
ناگفته نماند که در کنار نسخه‌های جدید آی او اس و آیپد او اس، اپل به‌روزرسانی واچ او اس ۰.۱. ۸ را نیز برای دارندگان ساعت‌های هوشمند اپل واچ عرضه کرد که به گفته این شرکت، باگ‌های مربوط به عدم نمایش دقیق میزان پیشرفت به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای برخی از دارندگان اپل واچ سری ۳ و موجود نبودن تنظیمات Accessibility برای برخی از کاربران اپل واچ سری ۳ برطرف خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.