تلفن همراه

گوشی

October 19, 2021
16:25 سه شنبه، 27ام مهرماه 1400
کد خبر: 129597

شایعه: مشخصات شیائومی می ۱۲ در پنتی یک‌ساله‌ ذکر شده است

 
پتنت یک‌ساله‌ای که به‌تازگی توسط LetsGoDigital کشف شده است، به شیائومی می ۱۲ نسبت داده می‌شود.
 
 
تجربه نشان داده است که نباید شیائومی را دست کم گرفت یا آن را فراموش کرد. درحالی‌که سامسونگ و اپل در تلاش برای تصاحب سهم بازار ایالات متحده آمریکا بودند، شیائومی بی‌سروصدا با سهم بازار ۲۵٫۴ درصدی، سامسونگ را پشت سر گذاشت و در رتبه اول اروپا قرار گرفت.
 
به گزارش فون‌آرنا، این برند چینی مجموعه‌ای عظیم از گجت‌های مختلف دارد؛ از سگ‌های رباتیک گرفته تا عینک‌های هوشمند MicroLED همگی جزو محصولات این شرکت هستند. همچنین نباید تجارت موفق تلفن‌های هوشمند آن را فراموش کرد که اکنون بهتر از همیشه پیش می‌رود. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که از ثبت یک پتنت توسط شیائومی خبر می‌دهد و ادعا می‌کند این محصول ممکن است پرچم‌دار آینده این شرکت، یعنی شیائومی می ‍‍۱۲ باشد.

پتنتی که درباره آن صحبت می‌کنیم در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ ثبت شد؛ اما چند روز پیش توسط LetsGoDigital کشف و به اشتراک گذاشته شده است. به‌طور خاص نام یا شماره مدلی در آن ذکر نشده؛ اما ویژگی‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این پتنت به یک دستگاه مشخص تعلق دارد.
 
اگر به طرح‌های این پتنت نگاه کنیم، بلافاصله متوجه صفحه خمیده و حاشیه‌های بسیار نازک آن می‌شویم. جلوی گوشی بسیار شبیه به شیائومی می ۱۱ است و بالا سمت چپ آن حفره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی دیده می‌شود.
 
همچنین به نظر می‌رسد صفحه‌نمایش، گوشه‌های گرد با انحنای شدیدتر از آنچه در می ۱۱ دیده می‌شد، داشته باشد. جزئیات بیشتر را می‌توان در پشت آن مشاهده کرد، زیرا این دستگاه اسرارآمیز دارای طرح دوربین اصلی جدید است.
 
سیستم دوربین سه‌گانه در مرکز برآمدگی کشیده‌ای به شکل قرص قرار گرفته است. دوربین اصلی در بالا قرار دارد و به نظر می‌رسد یک حلقه ضخیم در اطراف آن وجود دارد؛ این بخش می‌تواند یک فلش LED دایره‌ای باشد.

در زیر دوربین اصلی، یک دوربین دایره‌ای کوچک‌تر قرار دارد که احتمالاً مسئول ثبت تصاویر اولتراواید است. در پایین‌تر یک بخش مستطیلی می‌بینیم که احتمالا لنز بزرگنمایی پریسکوپی است؛ زیرا هیچ سیستم دیگری وجود ندارد که از این شکل خاص لنز استفاده کند.
 
کمی‌ پایین‌تر، چیزی را مشاهده می‌کنیم که به نظر می‌رسد یک فلاش LED یا نوعی حسگر (احتمالا ToF) است. اگر از کنار به تصویر این دستگاه نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که لنز اصلی بیشتر از دو مورد دیگر بیرون زده است.
 
مشخصات احتمالی شیائومی می ۱۲
در اوایل ماه گذشته، شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن، ممکن است می ۱۲ دارای سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در دوربین اصلی خود باشد. این شایعه توسط افشاگر معروف دنیای فناوری، Digital Chat Station منتشر و پس از آن توسط اندروید سنترال تکرار شد. اطلاعات دیگری توسط این خبرگزاری منتشر شد که جزئیات بیشتری از این دستگاه در اختیار ما قرار می‌داد. بر اساس مطالب منتشرشده، سنسور مورد بحث ممکن است سامسونگ ISOCELL HP1 تازه معرفی‌شده‌ باشد، اولین قطعه‌ای که از فناوری ChameleonCell استفاده می‌کند و برای بهبود عملکرد در نور کم توسعه یافته است.
 
شیائومی می‌تواند دومین دوربین این دستگاه را از گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار می ۱۱ اولترا وام گرفته باشد. این تلفن از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد شیائومی سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را از گوشی‌های پرچم‌دار خود حذف و به میان‌رده‌های متوسط ​​اضافه کند.
 
منبع چینی دیگری به نام Mydrivers برخی از مشخصات شیائومی می ۱۲ را فاش کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، Mi 12 مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود که حتی هنوز عرضه نشده است.
 
در این افشای اطلاعاتی به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز اشاره شده که با دیگر شایعات منتشرشده از این دستگاه همسو است. یکی دیگر از مواردی که انتظار می‌رود در این دستگاه شاهدش باشیم، شارژ سریع و ویژگی‌ جدید آن است.
 
مطمئن نیستیم که آیا همه دستگاه‌های موجود در خط تولید می ۱۲ از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند یا آن را تنها در نسخه اولترا خواهیم دید؛ اما به نظر می‌رسد پرچم‌دار بعدی شیائومی قادر به شارژ بی‌سیم تا حداکثر ۱۰۰ وات و شارژ کابلی تا حداکثر ۱۲۰ وات خواهد بود. اگر این مسئله حقیقت داشته باشد بسیار شگفت‌انگیز است!
 
آخرین و مهم‌ترین نکته این است که احتمالا صفحه‌نمایش شیائومی می ۱۲ دارای پنل LTPO با نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.