بازی

فناوری اطلاعات

October 21, 2021
12:07 پنجشنبه، 29ام مهرماه 1400
کد خبر: 129646

آپدیت جدید پلی استیشن ۵ منتشر شد: بهبود عملکرد سیستم

 
سونی امروز آپدیت جدیدی برای فریمور پلی استیشن ۵ منتشر کرده که بهینه‌سازی‌هایی را در عملکرد این سیستم اعمال می‌کند. اگرچه اطلاعات خاصی درباره این آپدیت ارائه نشده، ولی گفته می‌شود که این به‌روزرسانی باگ‌های آپدیت سپتامبر را برطرف می‌کند.
 
آپدیت جدید پلی استیشن ۵ که امروز در اختیار کاربران قرار گرفته با شماره ۰۴.۰۳.۰۰-۲۱.۰۲ منتشر شده و حجمی در حدود ۹۱۳ مگابایت دارد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت رسمی پشتیبانی سونی، این آپدیت نرم‌افزاری عملکرد سیستم را ارتقا می‌بخشد.
 
کاربران پلی استیشن با این عبارت آشنا هستند و معمولا آن را همراه با آپدیت‌های بهبوددهنده می‌بینند. این غول ژاپنی تا زمانی که تغییر بزرگی در آپدیت رخ نداده باشد، اطلاعات دقیقی درباره محتوای آپدیت‌ها ارائه نمی‌کند و مدعی است که آن‌ها صرفا با هدف بهینه‌سازی سیستم منتشر می‌شوند. آخرین آپدیت بهبوددهنده پلی استیشن ۵ حدود دو هفته پیش منتشر شده بود.
 
 
کاربران برخلاف آپدیت ماه سپتامبر پس از نصب به‌روزرسانی جدید کنسول سونی تغییر خاص یا ویژگی جدیدی نخواهند دید. با این حال، توصیه می‌شود که برای بهره‌مندی از بهترین تجربه کاربری پلی استیشن ۵ همواره به‌روزرسانی‌های جدید را نصب کنید. این به‌روزرسانی‌ها شاید در ظاهر تغییر خاصی در سیستم ایجاد نکنند، اما ممکن است در پس‌زمینه پایداری و امنیت دستگاه را ارتقا دهند.
 
آپدیت بزرگ سونی که در اواخر شهریور منتشر شد قابلیت‌های زیادی از جمله پشتیبانی از درایو M.2 SSD را به ارمغان آورد. این دستگاه از زمان عرضه یک شکاف استاندارد برای استفاده از درایو M.2 SSD داشت اما کاربران تا پیش از این آپدیت نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.
 
دیگر تغییر بزرگ این آپدیت در بخش صدای سه‌بعدی رقم خورد تا پشتیبانی از بلندگوهای استریو تلویزیون فراهم شود. به‌علاوه، اگر هدست Pulse 3D دارید حالا می‌توانید از بخش Sound Controls به تنظیمات اکولایزر دسترسی پیدا کنید. آپدیت سپتامبر PS5 همچنین قابلیت‌های کنترل از را دور را بهبود بخشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.