تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 27, 2021
11:47 چهارشنبه، 5ام آبانماه 1400
کد خبر: 129810

تحقیقات مالی از شرکتهای فناوری در آمریکا کلید می خورد

 
دفتر حمایت مالی از مصرف کننده آمریکا (CFPB) تلاش‌های شرکت‌های بزرگ فناوری برای دستیابی به کنترل بیشتر بر جریان پول در اقتصاد را بررسی می‌کند.
 
 به نقل از رویترز، این شرکت‌ها با ارائه سیستم‌های پرداخت مشتری و با توجه به انبوه اطلاعاتی که در این فرایند به دست می‌آورند، سعی در کنترل بازار می‌کنند.
 
این درحالی است که روهیت چوپرا که به تازگی به عنوان رئیسCFPB انتخاب شده قبل از نخستین حضورش در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در شهادتنامه از قبل آماده شده نوشته است این دفتر با توجه به موانعی که مؤسسات مالی محلی کوچک هنگام به چالش کشیدن شرکت‌های بزرگ، از جمله شرکت‌های فناوری مشهور با آن مواجه می‌شوند، اقداماتی را زیر نظر می‌گیرد که مانع رقابت می‌شوند.
 
او همچنین در مورد «کمبود رقابت» در بازار بازپرداخت وام مسکن به ویژه برای خانواده‌هایی با مانده وام مسکن پایین‌تر ابراز نگرانی کرد.
 
این سازمان روی فعالیت شرکت‌هایی تمرکز می‌کند که به طور مرتب قوانین مالی مصرف کننده را نقض می‌کنند.
 
روهیت چوپرا که چندی قبل به عنوان رئیس CFPB انتخاب شده، به آمازون، اپل و فیس بوک دستور داده اطلاعات مربوط به چگونگی جمع آوری و استفاده از داده‌های پرداخت مشتریان را ارائه کنند.
 
با توجه به گسترش سریع فناوری در بخش محصولات مالی مختلف مانند رمزارز، تلاش برای شفاف سازی به یکی از موضوعات مورد توجه رگولاتورها و قانونگذاران تبدیل شده است.
 
نشریه رول کال در خبری در این باره می نویسد: به طور دقیق تر آمازون، اپل، فیس بوک، گوگل، پی پال و اسکویر هدف تحقیقات CFPB قرار گرفته اند.
 
چوپرا در توجیه این ادغام اعلام کرد این دفتر با توجه به اختیاراتش می تواند از شرکت کنندگان در بازار بخواهد اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهند تا بر ریسک های صنعت برای مشتریان نظارت کند. او دراین باره گفت: تاکنون اطلاعات کمی درباره روش های سواستفاده شرکت های فناوری بزرگ از پلتفرم های پرداختشان وجود دارد. مثلا یکی از سوالات در این زمینه آن است که آیا اپراتورهای چنین سیستم هایی یک فرایند نظارت مالی گسترده و تهاجمی اجرا می کنند و داده های جمع آوری شده از مشتریان را با اطلاعات موقعیت مکانی و غیره ترکیب می کنند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.