اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل

گوشی

November 2, 2021
15:04 سه شنبه، 11ام آبانماه 1400
کد خبر: 130003

واتس‌اپ پشتیبانی از اندروید ۴.۰.۴ و iOS 9 به قبل را متوقف کرد

 
واتس‌اپ به‌طور مرتب اپلیکیشن خود را به‌روز می‌کند تا قابلیت‌های امنیتی و کاربردی تازه‌ای را به این پیام‌رسان اضافه کند. در نتیجه، حداقل سخت‌افزار و سیستم عامل لازم برای اجرای این برنامه دائما در حال ارتقاست و امروز هم گروه جدیدی از گوشی‌ها و سیستم عامل‌ها معرفی شده‌اند که دیگر قادر به پشتیبانی از این اپلیکیشن نیستند.
 
اگر کاربر دستگاهی دارد که دیگر تحت پشتیبانی واتس‌اپ نیست، باید سیستم عامل خود را آپدیت یا دستگاه جدیدی تهیه کند. با توجه به قابلیتی که در گوشی‌های جدید اندروید ۱۲ ارائه شده، امکان انتقال سابقه چت‌ها حتی از آیفون به اندروید هم وجود دارد و مشکلی از این بابت مطرح نیست.
 
واتس‌اپ می‌گوید دستگاه‌هایی که از اندروید ۴.۰.۴ یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، از ۱ نوامبر (۱۰ آبان) دیگر قادر به استفاده از این پیام‌رسان نیستند. این نسخه تحت عنوان بستنی حصیری در سال ۲۰۱۱ منتشر شده بود. با این حساب، محصولاتی مثل گلکسی S2، گلکسی S3 مینی، گلکسی Core، گلکسی Ace 2، ال‌جی آپتیموس L5 Dual، آپتیموس L4 II Dual، آپتیموس F7 و آپتیموس F5 از پشتیبانی خارج شده‌اند.
 
واتس‌اپ همچنین از پایان پشتیبانی از هواوی اسند میت، اسند D2 و اسند P1 S خبر داده است. شماری از محصولات سونی مثل اکسپریا Miro، اکسپریا نئو L و اکسپریا Arc S و محصولات ZTE مثل گرند S Flex، گرند Memo و ZTE V956 هم این پشتیبانی را از دست داده‌اند. محصولاتی مثل HTC دیزایر ۵۰۰، آلکاتل Archos 53 Platinum و لنوو A820 Umi X2 هم در این فهرست دیده می‌شوند.
 
به‌علاوه، واتس‌اپ پشتیبانی از iOS 9 و نسخه‌های قدیمی‌تر را متوقف کرده است. با این حساب، دارندگان آیفون ۶، آیفون ۶ اس و آیفون SE نسل اول که دستگاه‌های خود را به نسخه‌های جدید iOS آپدیت نکرده‌اند، امکان استفاده از واتس‌اپ را از دست داده‌اند. اما اگر آپدیت‌های جدیدتر را نصب کنند، مشکلی برای استفاده از این پیام‌رسان نخواهند داشت.
 
کاربران سیستم عامل KaiOS هم فقط در نسخه‌های ۲.۵.۰ و جدیدتر به واتس‌اپ دسترسی پیدا می‌کنند و در نسخه‌های قدیمی‌تر از این امکان محروم هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.