تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 6, 2021
15:04 شنبه، 15ام آبانماه 1400
کد خبر: 130114

توسعه کسب و کارهای حوزه خلاق و دیجیتال با همکاری معاونت علمی

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه کسب و کارهای حوزه خلاق و دیجیتال با همکاری معاونت علمی و فناوری تاکید کرد.
 
به گزارش معاونت علمی و فناوری، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی که امروز در پارک فناوری پردیس انجام شد، گفت: دستاوردهای ناحیه نوآوری پردیس، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارزشمند هستند.
 
به گفته وی، ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی وجود دارد که بخشی از آن با تلاش‌های اثربخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اشتغال رسیده و در سال‌های اخیر مسیر خوبی برای کارهای فناورانه هموار شده است. در حال حاضر محصولات پارک پردیس به ۸۰ کشور صادر می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به حمایت از کسب ‌و کارهای خدماتی این حوزه در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: حرکت بسیار خوبی در حوزه تولید فناوری، تجاری سازی و اشتغال فناورانه شکل گرفته و این زیرساخت ایجاد شده و بروز و ظهور آن را در پارک علم و فناوری شاهدیم. گام بعدی و مسیر پیش رو، اشتغال به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات است و این ظرفیت موجود در حوزه خدمات به جای محصول، ظرفیت بزرگی است که می تواند زمینه ایجاد صدها هزار شغل باشد.
 
زارع پور با تأکید بر این‌که باید شرکت‌های خدمات‌محور فناوری اطلاعات و ارتباطات، جامعه را با دستاوردهای فرزندان نخبه کشور پیوند بزنند، ادامه داد: این خدمات باید الکترونیکی و هوشمند شود و خدمات بخش عمومی بر بستر دولت الکترونیک برای تمامی اقشار جامعه در دسترس باشد.
 
وی ادامه داد: طعم شیرین خدمات فناورانه را به زندگی مردم ببریم و این کار، در بخش هایی اتفاق افتاده و توانمندی اثبات شده است، اما باید روندی یکپارچه بگیرد و در جهت کارآمدی، توسعه فناوری و در نهایت بهبود زندگی مردم شکل بگیرد.
 
زارع‌پور، یکی از اهداف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ایجاد و توسعه زیرساخت های ارتباطی برشمرد و گفت: در تلاش هستیم توسعه فناوری‌های پیشرفته ارتباطی را تا جای ممکن محقق کنیم. با توجه به این که فناوری های جدیدی که در حال ظهور هستند این زیرساخت باید به تمامی نقاط کشور توسعه پیدا کند. در تحقق این راهبرد، بومی سازی را در اولویت داریم و تلاش می کنیم که از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. اما باید سرعت و کیفیت در استفاده از تولیدات بومی مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی از اهمیت این تبدیل دستاوردهای فناورانه کشور به جریان گفت و ادامه داد: مراکز نوآوری، کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند مسیر را سامان دهی کنند، اگر مسائل دیپلماسی هم حل شود، آورده این شرکت ها به دلار خواهد بود و این ظرفیت را داریم که در رقابت با سایر رقبا، حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
اشتغال با هزینه حداقلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که باید مسیر اشتغال فناورانه با حداقل هزینه هموار شود، ادامه داد: باید موانع و مرزها از بین برود، زیرا این همان مسیری است که دنیا به سوی آن حرکت می کنند و ما نیز می توانیم این کار را با پیشگامی پارک های علم و فناوری به ویژه پارک فناوری پردیس ایجاد کنیم و بتوانیم این مسیر را توسعه دهیم؛ بسیاری از مشکلات و خلأها در حوزه اشتغال به ویژه اقتصاد خلاق و دیجیتال حل شدنی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.