تلفن همراه

گوشی

November 7, 2021
14:25 یکشنبه، 16ام آبانماه 1400
کد خبر: 130157

الگوریتم قیمت‌گذاری پلتفرم «لیدالید» آغاز به کار کرد

 
لیدالید، پلتفرم خرید و فروش تلفن همراه کار کرده، الگوریتم قیمت‌گذاری را روی سایت خود در دسترس عموم قرار داد. با فراهم شدن این امکان، کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت لیدالید از قیمت معاملات روز بازار  تلفن همراه خود در لحظه مطلع شوند.
 
به گزارش روابط عمومی لیدالید، تعیین قیمت تلفن همراه کارکرده همواره یکی از چالش‌های خریداران و فروشندگان بوده است. هر فردی که تصمیم به خرید گوشی کارکرده می‌گیرد، باید سایت‌های مختلف درج آگهی کالای کارکرده مثل دیوار را بررسی یا از فروشندگان محلی اطلاعات کسب کند. این فرآیند که بسیار زمان‌بر و پیچیده است، نتایج دقیقی نیز به فرد نمی‌دهد.
 
حالا لیدالید بعد از ۶ ماه طراحی و توسعه الگوریتم قیمت‌گذاری، به تازگی آن را روی سایت خود در دسترس عموم قرار داده است. کاربران اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت لیدالید و مشخص کردن مدل و وضعیت سلامت تلفن همراه خود، قیمت معاملات روز بازار را در لحظه مشاهده کنند. به زودی امکان استعلام قیمت سایر کالاهای دیجیتال نیز فراهم می‌شود.
 
قیمت یک تلفن همراه کارکرده در بازار براساس فاکتورهای مختلفی از جمله سلامت دستگاه از نظر فنی و ظاهری، محبوبیت، میزان معاملات دستگاه در بازار و غیره مشخص می‌شود. الگوریتم قیمت‌گذاری لیدالید بر مبنای تمام این فاکتورها، تخمین دقیقی از قیمت دستگاه ارائه می‌دهد.
 
لیدالید داده‌های معاملات حال حاضر بازار را از طریق کانال‌های مختلفی جمع‌آوری می‌کند. یکی از مهم‌ترین کانال‌ها، کانال همکاران و شرکای تجاری است که در واقع کسب‌وکارهای محلی در زمینه خرید و فروش تلفن همراه کارکرده هستند. لیدالید با بیش از ۵۰۰ فروشنده محلی به صورت روزانه در تماس است و داده‌های معاملات بازار را جمع‌آوری می‌کند.
 
علاوه بر این، لیدالید به کمک کرالرها و نیروهای مرکز تماس خود داده‌های آگهی‌های دیوار در بخش تلفن همراه و قیمتی که افراد موفق به فروش دستگاه خود شده‌اند را جمع‌آوری و مقایسه می‌کند. کرالرهای لیدالید همواره در حال جمع‌آوری قیمت‌ آگهی‌ها در سایت دیوار بر مبنای رده محصول، مدل و مشخصات فنی دستگاه هستند و نیروهای مرکز تماس نیز از طریق تماس تلفنی قیمتی را که این آگهی‌دهندگان موفق به فروش شده‌اند جمع‌آوری می‌کنند.
 
الگوریتم قیمت‌گذاری لیدالید بر مبنای ترکیب تمام این فاکتورها و اطلاع از سلامت تلفن همراه، قیمت معاملات بازار را با تخمین دقیقی به کاربر اعلام می‌کند.
 
اکنون ۵۰ درصد از داده‌های موردنیاز الگوریتم قیمت‌گذاری به صورت دستی و ۵۰ درصد آن به صورت خودکار وارد می‌شود، اما در آینده تمام فرآیند تخمین قیمت خودکار می‌شود.
 
هدف اصلی لیدالید، تبدیل شدن به مرجع قیمت‌گذاری تلفن همراه کارکرده است. حتی اگر افراد قصد فروش تلفن همراه خود به لیدالید را نداشته باشند می‌توانند برای تخمین ارزش تلفن همراه خود به لیدالید مراجعه و بر مبنای همین قیمت با دیگران معامله کنند. در الگوریم قیمت‌گذاری، قیمت‌ها در حال حاضر هر ۱۲ ساعت یک بار به‌روز می‌شود. این بازه زمانی در حال کوتاه شدن است و تا پایان سال به یک ساعت یک بار خواهد رسید.
 
براساس این گزارش قیمت فروش تلفن‌های همراه کارکرده در فروشگاه لیدالید مقدار کمی با قیمت معاملات روز بازار تفاوت دارد؛ زیرا لیدالید تلفن‌های همراه کارکرده را کارشناسی و گارانتی می‌کند و خدمات لجستیک را برعهده دارد. در واقع لیدالید تلفن همراه کارکرده را با ارزش افزوده به فروش می‌رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.