امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 8, 2021
11:10 دوشنبه، 17ام آبانماه 1400
کد خبر: 130175

مقابله با کلاهبرداری آنلاین؛ وعده انتخاباتی حزب کارگر استرالیا

 
حزب کارگر استرالیا وعده داده اگر در انتخابات پارلمانی بعدی این کشور به پیروزی برسد، مرکزی را با هدف مقابله با کلاهبرداری‌های آنلاین تأسیس خواهد کرد.
 
به نقل از زد دی نت، افزایش شدید کلاهبرداری‌های آنلاین در استرالیا موجب نارضایتی شدید مردم شده و از همین رو احزاب سیاسی در این کشور حتی در وعده‌های انتخاباتی خود به این موضوع اشاره می‌کنند.
 
حزب کارگر استرالیا می‌گوید نام مرکز یادشده، مرکز ضد کلاهبرداری خواهد بود که بر مبنای قوانین فعلی مقابله با جرایم سایبری فعالیت می‌کند و با فعال شدن آن رگولاتورهای موجود، افسران مجری قانون، بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی همگی تحت یک چتر واحد برای رسیدگی به کلاهبرداری‌ها با هم همکاری می‌کنند.
 
استفان جونز وزیر خزانه داری در سایه حزب کارگر در استرالیا در این مورد گفته است: در استرالیا هر سال ۳۳ میلیارد دلار به دست جنایتکاران از دست می‌رود … ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم و باید فعالیت‌های غیرقانونی را سرکوب کنیم و هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم تا عاملان فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی کرده و اطمینان حاصل کنیم که با آنها برخورد می‌شود.
 
گزارش مایکروسافت در جولای گذشته نشان می‌دهد ۶۸ درصد از استرالیایی‌ها با یکی از انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی دست به گریبان بوده‌اند و این رقم نه درصد بیشتر از متوسط نرخ جهانی بوده است. گزارش مستقل دیگری نشان می‌دهد که موارد شناسایی شده کلاهبرداری‌های آنلاین در استرالیا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۷۳ درصد افزایش داشته است.
 
این حزب همچنین وعده داده سه میلیون دلار استرالیا بودجه را ظرف سه سال آینده به سازمان‌های مدنی اختصاص دهد که در زمینه حمایت از قربانیان سرقت هویت فعالیت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.