امنیت

اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
10:56 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130208

مک‌آفی فروخته شد

شرکت مک‌آفی اعلام کرد کنسرسیومی که در راس آن شرکت اَدوِنت اینترنشنال قرار دارد، این شرکت امنیت سایبری را در قراردادی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار خصوصی خواهد کرد.
 
 این توافق در زمانی انجام می گیرد که شیوع پاندمی باعث رواج دورکاری و رشد حملات سایبری شده و در نتیجه تقاضا برای آنتی ویروس و نرم افزار امنیت دیجیتالی افزایش پیدا کرده است.
 
این شرکت که در سال ۱۹۸۷ توسط جان مک‌آفی، کارآفرین فناوری آمریکایی تاسیس شد، نخستین شرکتی بود که آنتی ویروس تجاری را به بازار عرضه کرد. اینتل مک‌آفی را در سال ۲۰۱۱ هنگامی که جان مک‌آفی دیگر در آن نبود خریداری کرد. مک‌آفی در چند سال اخیر کسب و کار نرم افزار امنیت سایبری خود را تقویت کرده که از طریق افزایش قیمت و برنامه های شرکای جدید، به مشتریان خُرد متمرکز است.
 
در راستای این معامله، این گروه سرمایه گذاری همه سهام باقی مانده مک‌آفی را به قیمت ۲۶ دلار به ازای هر سهم خریداری می کند که ارزش مک‌آفی را بر اساس سهام خریداری شده به حدود ۱۲ میلیارد دلار می رساند.
 
این قیمت خرید ۲۲.۶ درصد بالاتر از قیمت نهایی ۲۱ دلار و ۲۱ سنت سهام مک‌آفی در چهارم نوامبر، یک روز پیش از گزارش وال استریت ژورنال درباره مذاکرات این قرارداد است.
 
ارزش سهام مک‌آفی که سال گذشته عرضه آن به بازار آغاز شد، پیش از معاملات بازار بیش از سه درصد کاهش یافت و به ۲۵ دلار و ۳۶ سنت رسید که اندکی پایین قیمت پیشنهادی برای خرید بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، شرکت امنیت سایبری نورتون لایف لاک در قرارداد مشابهی در اوت توافق کرد رقیب خود Avast را به مبلغ ۸.۶ میلیارد دلار خریداری کرده و پیشروی جدید در نرم افزار امنیت مشتری ایجاد کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.