اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 10, 2021
11:41 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130263

هر آنچه باید درباره تبلیغات در تلگرام بدانید

تلگرام پیشتر سعی کرد تا با ورود به حوزه رمزارز، درآمدزایی را آغاز کند. پروژه‌ای که با موضع‌گیری‌هایی از سوی برخی دولت‌ها علیه آن همراه شد و در نهایت به شکست انجامید.
 
اما این شکست، مانع از آن نشد که تگرام ایده کسب درآمد از این پلتفرم را به فراموشی بسپارد. حال این شبکه اجتماعی محبوب تصمیم گرفته تا به همان ایده قدیمی‌یعنی تبلیغات برای درآمدزایی متوسل شود.
 
چند روز قبل، پاور دوروف مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که این شرکت امکان نمایش محدود تبلیغات را در پلتفرم خود فراهم خواهد کرد. خوشبختانه این تبلیغات در کانال‌هایی با تعداد کاربران کم یا صفحات چت شخص نمایش داده نمی‌شوند.
 
در توضیحات دوروف آمده است: تلگرام پیام‌های تبلیغاتی را چت لیست‌ها، مکالمات خصوصی یا گروه‌ها نشان نخواهد داد. این تبلیغات تنها در کانال‌های بزرگ و سرویس‌هایی که پیشتر نیز پیام‌های تبلیغاتی در آن وجود داشت، نمایش داده خواهند شد.
 
این اقدام چندان هم غیرمنتظره نبود؛ دوروف در سال گذشته عنوان کرده بود که به منظور کمک به رشد بیشتر این پلتفرم، می‌بایست بودجه مناسب تامین شود و راهی جز تبلیغات برای تامین این بودجه وجود ندارد.
 
تلگرام همچنین برای آنهایی که از تبلیغات خوششان نمی‌آید، عنوان کرده که در حال کار روی گزینه اشتراک برای این پلتفرم است که در ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص از سوی کاربران، دیگر هیچ تبلیغی را در اکانت خود مشاهده نخواهند کرد.
 
با این حال، تبلیغات برای جامعه هدفی بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. اما در این میان، قوانینی وجود دارد که تبلیغ‌کنندگان می‌بایست مورد توجه قرار دهند.
 
نخست آنکه شما تنها می‌توانید در کانال‌ها و گروه‌های عمومی‌با اعضای بیش از ۱۰۰۰ نفر، تبلیغ کنید. اگرچه تلگرام هنوز اعلام نکرده که چه تعداد از این کانال‌ها و گروه‌ها در این پلتفرم وجود دارد، اما عنوان کرد که این تبلیغات می‌تواند تا بیش از ۵۰۰ میلیارد مشاهده را در کانال‌های مختلف ثبت کنند. این میزان بازدید، بسیار چشمگیر است.
 
دوم؛ برای شروع تبلیغات در این پلتفرم، می‌بایست مبلغی را به حساب تلگرام واریز کنید که رقم آن، ۲.۱۳ میلیون دلار (۲ میلیون یورو) عنوان شده است. به گفته این شرکت، یک میلیون یورو از این مبلغ قابل استرداد است.
 
با قابلیت‌های متنوع آپدیت جدید تلگرام آشنا شوید
و مورد سوم اینکه تلگرام، اطلاعات پروفایل کاربران خود را به تبلیغات‌کنندگان ارائه نمی‌دهد. در واقع، اگر قصد تبلیغ در تلگرام را دارید، تنها می‌توانید زبان، موضوع و کانال‌های هدف را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. بنابراین، اگر در حوزه رمزارز فعالیت دارید، باید به دنبال کانال‌های باشید که در مرتبط با این حوزه کار می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.