اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 12, 2021
13:05 جمعه، 21ام آبانماه 1400
کد خبر: 130330

اینستاگرام قابلیت‌ تبدیل متن به گفتار و افکت‌های صوتی را به Reels اضافه می‌کند

 
اینستاگرام در رقابت با تیک تاک، پلتفرم خود را به قابلیت‌های جدیدی از جمله تبدیل متن به گفتار و همچنین افکت‌های صوتی جدید در Reels مجهز می‌کند تا کاربران بتوانند با تجربه کاربری بهتری از این پلتفرم استفاده کنند.
 
رقابت با تیک‌تاک برای اینستاگرام از هر زمان دیگری سخت‌تر شده و به همین دلیل شبکه اجتماعی متعلق به متا ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران خود معرفی کرده است.
 
اینستاگرام با انتشار پستی در پلتفرم خود، توضیح داد که ویرایشگر Reels اکنون به قابلیت تبدیل متن به گفتار مجهز شده که در یک ویدیو، امکان استفاده از صداهای مصنوعی به جای صدای اصلی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در بیانیه اینستاگرام آمده است:
 
این ویژگی در ابزار متنی در بخش Reels وجود دارد و به صدایی که کاملا خودکار تولید شده اجازه می‌دهد تا متن شما را با صدای بلند بخواند. ویژگی متن به گفتار به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده از صدای خود، خلاق باشید و برخی روایت‌ها را به پست‌های خود اضافه کنید.
 
 
تیک‌تاک مدت‌ها است که ویژگی تبدیل متن به گفتار را در اختیار کاربران خود قرار داده و ویدیوهای با صدای رباتیک این پلتفرم به قدری محبوب شده‌اند که اکنون اینستاگرام نیز تصمیم گرفته تا همین مسیر را دنبال کند. با این وجود، اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود تنها همین یک ویژگی را برای سازندگان ویدیو ارائه نکرده است.
 
شبکه اجتماعی متعلق به فیسبوک سابق همچنین ویژگی افکت‌های صوتی را به پلتفرم خود اضافه کرده که می‌توان از آن در ویدیوها استفاده کرد. با وجود گزینه‌هایی مانند هلیوم، ربات و خواننده ساخت ویدیوهای سرگرم‌کننده با صداهای مختلف، آسان‌تر شده است.
 
سازندگان Reels توجه داشته باشید! ما می‌دانیم که استفاده از صدا یکی از جالب‌ترین جنبه‌های ایجاد یک Reels جذاب است! بنابراین امروز دو ابزار صوتی جدید به نام جلوه‌های صوتی و متن به گفتار را ارائه کرده‌ایم.
 
ویژگی‌های جدید اینستاگرام اکنون در دسترس کاربران iOS و اندروید قرار گرفته است. برای استفاده از آن‌ها کافی است تا آخرین نسخه اپلیکیشن را از گوگل پلی یا اپ استور دریافت کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.