امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 15, 2021
16:32 دوشنبه، 24ام آبانماه 1400
کد خبر: 130444

برنامه استرالیا برای حفاظت از فناوریهای حیاتی در برابر هک

 
وزارت کشور دولت استرالیا مجموعه اصولی را منتشر کرده که حاوی خط مشی‌هایی برای سازمان‌های مختلف برای حفاظت از فناوری‌های حیاتی در برابر حملات سایبری است.
 
 به نقل از زد دی نت، کارن اندروز وزیر کشور استرالیا با اعلام این خبر گفت: این اصول زنجیره تأمین فناوری بحرانی نام دارد و به سازمان‌ها و مشتریان اعتماد به نفس کافی برای تخصیص منابع بیشتر برای حفاظت از فناوری‌های حیاتی خواهد داد. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی، بلاک چین و خودکارسازی فرایندهای الگوریتمی اشاره کرد.
 
به گفته وزیر کشور استرالیا تنظیم این اصول در شرایطی رخ می‌دهد که دامنه گسترده‌ای از بازیگران خرابکار سایبری فعال شده‌اند و انسان‌ها به فناوری‌هایی متکی شده‌اند که قادر به هک بوده و از طریق آنها باج‌گیری و خرابکاری می‌شود.
 
وی افزوده است که طراحی این اصول با همکاری صنعت، سازمان‌های غیردولتی، دولتی و فعالان اجتماعی صورت گرفته است. اصول یادشده مواردی همچون شناسایی موارد نیازمند محافظت، ضرورت و چگونگی حفاظت، معرفی انواع خطرات امنیتی، افزودن ملاحظات امنیتی به تمامی فرایندهای سازمانی و افزایش آگاهی و ارتقای امنیت زنجیره‌های تأمین را دربرمی گیرد.
 
وزارت کشور استرالیا اظهار امیدواری کرده که از این طریق سازمان‌هایی که منابع کافی در اختیار ندارند بتوانند برای ارتقای امنیت سایبری اقدام کنند. این وزارتخانه هشدار داد توجه به این اصول مهم است زیرا فقدان تدابیر امنیتی می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر جامعه و منافع ملی استرالیا داشته باشد.
 
اندروز افزود: در کنار قوانین مهمی که در حال حاضر در مجلس سنا برای حمایت و کمک به صنایع حیاتی در مقابله با حملات سایبری ارائه شده، پذیرش گسترده این اصول جدید امنیت و رفاه استرالیا را برای سال‌های آینده حفظ خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.