اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 17, 2021
11:17 چهارشنبه، 26ام آبانماه 1400
کد خبر: 130492

سنای آمریکا منتقد گوگل را برای سمت کلیدی آنتی تراست انتخاب کرد

 
سنای آمریکا روز گذشته با انتخاب جاناتان کانتر، منتقد گوگل به عنوان رئیس بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرد.
 
 به نقل از رویترز، کانتر در سخنرانی خود تعهد کرد قوانین آنتی تراست در حوزه‌های کشاورزی، تولید دارو، بازار کار و شرکت‌های بزرگ فناوری را اجرا کند.
 
او سومین فرد با تجربه در حوزه فناوری است که از سوی سنا برای سمت‌های کلیدی آنتی تراست در این کشور انتخاب می‌شود. پیش از او «تیم وو» به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور فناوری و سیاست رقابت و «لینا خان» به عنوان رئیس کمیسیون فدرال تجارت انتخاب شده‌اند.
 
کانتر ریاست بخش آنتی تراست وزارت دادگستری را در حالی بر عهده می‌گیرد که مقامات خواستار اجرای سختگیرانه تر قوانین هستند و از سوی دیگر هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز از پلتفرم‌های اینترنتی مانند فیس بوک، آمازون و اپل انتقاد دارند. این شرکت‌ها با تمام قوا هرگونه اقدام خلاف قانون را انکار می‌کنند.
 
رئیس جدید بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا سال‌ها وکالت رقبای گوگل را برعهده داشته است. این در حالی است که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقض قوانین آنتی تراست در گوگل برای ایجاد مانع در فعالیت موتور جستجوهای رقیب از این شرکت، شکایت کرده است. دولت آمریکا مشغول آماده سازی دومین شکایت از این شرکت است که محور آن کسب وکار تبلیغات دیجیتالی است.
 
البته وزرات دادگستری مشغول تحقیق در اپل به دلیل نقض قوانین آنتی تراست است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.