تلفن همراه

گوشی

November 18, 2021
12:09 پنجشنبه، 27ام آبانماه 1400
کد خبر: 130541

سامسونگ و هواوی همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو خواهند بود

 
به نظر می‌رسد که تاخیر و لغو شدن پروژه تولید گوشی‌های تاشو توسط برندهای رقیب شرایطی را به وجود می‌آورد که سامسونگ و هواوی همچنان به پیشتازی در این بازار ادامه دهند. البته در بین این دو برند سامسونگ با اختلاف بسیار زیادی خود را از همتای چینی جدا کرده است.
 
به گزارش «راس یانگ» مدیرعامل شرکت DSCC، با شایعاتی که درباره لغو شدن پروژه پیکسل فولد گوگل و تاخیر در عرضه محصولات تاشوی سایر برندها به خاطر کمبود جهانی تراشه شنیده می‌شود، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو که پارسال ۸۳ درصد بود، در سال ۲۰۲۱ به ۸۶ درصد می‌رسد. هواوی هم با سهم ۱۰ درصدی در رده دوم قرار می‌گیرد.
 
پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که با ورود بازیگران جدید به بازار گوشی‌های تاشو، سهم بازار سامسونگ کاهش پیدا کند. ولی ظاهرا شرایط خاص بازار باعث خواهد شد که وضعیت فعلی در آینده نزدیک تغییر چندانی نداشته باشد. از میان گوشی‌های ۲۰۲۱ بازار بیشترین سهم به گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ تعلق دارد.
 
راس یانگ انتهای سال گذشته میلادی در گزارشی مدعی شده بود که گوگل، اوپو، ویوو و شیائومی در سال ۲۰۲۱ از محصولات تاشوی خود پرده بر می‌دارند. شیائومی فروردین امسال از اولین موبایل تاشوی خود با نام می میکس فولد رونمایی کرد که با قیمت پایه ۱۵۰۰ دلار راهی بازار شد. ولی سایر شرکت‌ها هنوز موفق به عرضه محصولات خود نشده‌اند.
 
سامسونگ آخرین محصولات تاشوی خود را در مرداد ماه امسال معرفی کرد و بعید به نظر می‌رسد که دستگاه تاشوی دیگری در دنباله سال جاری میلادی معرفی کند. این شرکت احتمالا مدل‌های جدید گوشی‌های تاشوی خود را دوباره در تابستان سال آینده معرفی می‌کند، ولی همچنان می‌تواند با گوشی‌های فعلی سری گلکسی Z بازار را در دست داشته باشد و در صورت استقبال کاربران در فصل تعطیلات، درآمد خوبی از فروش این محصولات به دست آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.