اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 20, 2021
11:06 شنبه، 29ام آبانماه 1400
کد خبر: 130563

گشایش تحقیقات قضایی آمریکا درباره تاثیر اینستاگرام بر کودکان

 
گروهی از دادستانهای کل ایالتهای آمریکا تحقیقاتی را از فیس بوک برای ترویج اینستاگرام برای کودکان با وجود آسیبهای احتمالی که به همراه دارد، به جریان انداختند.
 
این تحقیقات شامل دستکم ۹ ایالت می شود و در شرایطی به جریان می افتد که فیس بوک (متا پلتفرمز) بر سر رویکردی که در خصوص کودکان و نوجوانان دارد، هدف تفحص قرار گرفته است.
 
دادستانهای کل آمریکا سرگرم تحقیق هستند تا مشخص شود آیا این شرکت قوانین حمایت از مصرف کننده را نقض کرده و خردسالان را در معرض خطر قرار داده است.
 
مورا هیلی، دادستان کل ماساچوست در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد فیس بوک که اکنون با نام متا شناخته می شود، در حمایت از خردسالان در پلتفرمهای خود کوتاهی کرده و در عوض ترجیح داده است در بعضی موارد آنها را نادیده بگیرد و مسائلی که تهدید واقعی برای سلامت فیزیکی و روانی آنها ایجاد می کند را مضاعف کرده است.
 
سخنگوی متا در واکنش به این تحقیقات، اعلام کرد اگرچه چالشها در حمایت آنلاین از کاربران جوان کل صنعت را درگیر کرده اما ما پیشروی مبارزه با آزار و حمایت از افرادی هستیم که با افکار خودکشی، خودزنی و اختلالات اشتها درگیر هستند. این شرکت به توسعه کنترلهای نظارت والدین و بررسی راههایی برای فراهم کردن تجارب مناسب سن برای نوجوانان ادامه می دهد.
 
اینستاگرام مانند سایر سایتهای رسانه اجتماعی مقرراتی برای پیوستن کودکان پایین ۱۳ سال به این پلتفرم دارد اما اعلام کرده که می داند کاربرانی در این سن دارد. این شرکت در سپتامبر بدنبال شدت گرفتن مخالفتها اعلام کرد برنامه هایش برای ساخت نسخه ویژه کودکان را متوقف می کند.
 
پس از آن روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به اسناد داخلی که توسط فرانسس هوگن، کارمند سابق فیس بوک درز کرده بود، گزارشی منتشر کرد. این اسناد نشان داد اینستاگرام از اثرات مخربی که می تواند بر سلامت روان دختران نوجوان داشته باشد، مطلع بوده است. فیس بوک اعلام کرد اسناد درز یافته برای ترسیم یک تصویر نادرست از کار این شرکت استفاده شده اند.
 
گروهی متشکل از دادستانهای کل بیش از ۴۰ ایالت آمریکا در ماههای پیش نامه ای به این شرکت نوشته و خواستار انصراف فیس بوک از ساخت اپلیکیشن ویژه کودکان شده بودند. نمایندگان کنگره آمریکا هم نگرانیهایی در این باره مطرح کرده بودند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایالتهایی که در این پرونده تحقیقات حضور دارند شامل نبراسکا، ماساچوست، کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، تنسی و ورمونت، نیویورک و نیوجرسی هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.