اپلیکیشن

تلفن همراه

November 20, 2021
11:30 شنبه، 29ام آبانماه 1400
کد خبر: 130571

قابلیت «زیرنویس لحظه‌ای» به کلاب‌هاوس اضافه شد

پس از مدت‌‌ها انتظار، بالاخره کلاب‌هاوس قابلیت لایو کپشن یا همان زیرنویس لحظه‌ای گفت‌وگوهای صوتی میان کاربران را به نسخه iOS پلتفرم خود اضافه کرد.
 
از آنجایی که عملکرد این شبکه اجتماعی مبتنی بر مکالمات صوتی میان کاربران است، قابلیت لایو کپشن ‌‌می‌تواند به افراد ناشنوا و کم‌شنوا کمک کند تا در این شبکه اجتماعی و روم‌‌های صوتی آن حضور یابند و مشارکت داشته باشند.
 
کلاب‌‌هاوس خبر اضافه شدن این قابلیت را با انتشار پستی در اکانت رس‌‌می‌خود در توییتر اعلام و عنوان کرد که این قابلیت از 13 زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، اسپانیایی، عربی، روسی، کانتونی، چینی ماندارین، چینی Yue و ترکی پشتیبانی ‌‌می‌کند.
 
البته این زبان‌‌ها برای شروع انتخاب شده‌اند و به زودی پشتیبانی از زبان‌‌های بیشتری به این قابلیت اضافه خواهد شد. در حال حاضر، لایو کپشن به صورت آزمایشی عرضه شده و ممکن است آنطور که انتظار ‌‌می‌رود، عمل نکند.
 
به گفته کلاب‌‌هاوس، لایو کپشن به قابلیت تشخیص خودکار زبان مجهز است تا در روم‌‌هایی که کاربران به چند زبان صحبت ‌‌می‌کنند، بتواند کپشن‌‌های مربوط به هر زبان را در لحظه، نمایش دهد.
 
زمانی که اپلیکیشن کلاب‌‌هاوس در دسترس کاربران قرار گرفت، توانست به سرعت مسیر محبوبیت را طی کند و این محبوبیت به حدی بود که چند شرکت بزرگ عرصه فناوری، اپلیکیشن‌‌های مشابه با کلاب‌‌هاوس را طراحی و عرضه کردند.
 
اما ورود این بازیگران جدید، از محبوبیت و مقبولیت این پلتفرم کم نکرد و این شرکت نیز توانست با عرضه انواع قابلیت‌‌ها و امکانات جدید، کاربران بیشتری را به استفاده از این شبکه اجتماعی ترغیب کند. برای نمونه، ‌‌می‌توان به اضافه شدن قابلیت صوت فضای (Spatial Audio) اشاره کرد که ‌‌می‌تواند تجربه صوتی متفاوتی را برای کاربران به ارمغان آورد.
 
همانطور که اشاره شد، قابلیت لایو کپشن فعلا برای کاربران نسخه iOS کلاب‌هاوس قابل استفاده است. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت برای کاربران نسخه اندروید این پلتفرم اعلام نشده است. اما قطعا این انتظار چندان طولانی نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.