تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 23, 2021
11:15 سه شنبه، 2ام آذرماه 1400
کد خبر: 130676

نمایندگان آمریکا خواستار وضع قانون علیه آمازون شدند

 
طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده آمازون طی یک کمپین مخفی با نقض حریم خصوصی کاربران، داده های آنان را جمع آوری کرده و اکنون ۵ نماینده خواستار وضع قانونی برای حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان شده اند.
 
به نقل از رویترز، گزارش مذکور توسط رویترز منتشر شده بود و نشان می‌داد آمازون از یک کمپین مخفی برای زیرپا گذاشتن حفاظت از حریم خصوصی کاربران در ۲۵ ایالت استفاده کرده و همزمان به گنجینه‌ای از داده‌های خصوصی مصرف کنندگان آمریکایی دست یافته است.
 
در این گزارش فاش شده بود آمازون انبوهی از اطلاعات حساس مشتریانش را جمع آوری کرده است. همچنین طبق اسناد داخلی، دستیار سابق جو بایدن (رئیس جمهور فعلی آمریکا) به این شرکت کمک کرده تا به قدرت لابی گری عظیمی دست یابد و لوایحی را نابود کند که ایالت‌های مختلف آمریکا برای افزایش کنترل کاربران بر داده‌هایشان به مجلس ارائه کرده بودند.
 
ریچارد بلومنتال یکی از نمایندگان دموکرات در توئیتر نوشت: متأسفانه آمازون کمپینی برای نابود کردن قانون حریم خصوصی راه انداخته و همزمان دستگاه‌هایی که این شرکت می‌سازد به گفتگوهای کاربران گوش می‌کنند و بر زندگی آنها نظارت دارند. این کمپین در حقیقت یکی از روش قدیمی است که شرکت‌های فناوری به کار می‌برند. آنها از پول و لشکری از لابی گران استفاده می‌کنند تا با اصلاحات تأثیرگذار در قانون مقابله کنند، اما در ظاهر از چنین مواردی پشتیبانی می‌کنند.
 
به نوشته او، افشاگری‌های انجام شده درباره آمازون، نیاز به اقدام مشترک نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات برای حفاظت از حریم خصوصی را نشان می‌دهد.
 
سناتور ران وایدن یکی از نمایندگان دموکرات ایالت اورگان تاکنون چند لایحه مربوط به حریم خصوصی ارائه کرده است. او در بیانیه‌ای گفت: گزارش رویترز نشان می‌دهد شرکت‌های مختلف از جمله آمازون میلیون‌ها دلار برای تضعیف قوانین دولتی هزینه می‌کنند و از سوی دیگر امیدوار هستند کنگره نیز آنقدر از سختگیری لوایح قانونی بکاهد تا آنها عملاً بی تأثیر شوند.
 
او در بخشی از بیانیه‌اش نوشت: کنگره باید نشان دهد آمازون اشتباه می‌کند و با وضع قانونی اجازه ندهد شرکت‌های بزرگ از داده‌های خصوصی کاربران سو استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.