سخت‌افزار

November 24, 2021
12:25 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1400
کد خبر: 130723

ادیسون در برابر تسلا عرض اندام کرد

 
_121755582_img_3255.jpg
 
 
در نمایشگاه لس‌آنجلس امسال دو خودروساز جدید آمریکایی محصولات آینده خود را نمایش دادند. شرکت "ادیسون فیوچر"، که با سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در آمریکا تاسیس شده، از وانتی الکتریکی رونمایی کرد که با وانت سایبرتراک ساخت شرکت تسلا رقابت می‌کند.
 
وانت EF1-T برای شش سرنشین جا دارد. کانسپتی که در لس‌آنجلس نمایش داده شد، اتاق و بدنه لوکس ماشین را با لاستیک‌هایی مناسب برای جاد‌ه‌های ناهموار ترکیب کرده که نشان می‌دهد ادیسون فیوچر می‌خواهد مشتریان با نیازهای متفاوت را به خرید این ماشین جلب کند.
 
 
 
وانت را می‌توان با یک، دو یا سه موتور الکتریکی سفارش داد. قوی‌ترین مدل با هر بار شارژ ۷۲۴ کیلومتر حرکت می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل حدود چهار ثانیه است. روی سقف ماشین صفحات جذب انرژی خورشید قرار داده شده تا باتری‌ها از این طریق هم شارژ شود.
 
_121755684_img_3257.jpg
 
ادیسون فیوچر بر اساس همین وانت یک ون باری هم خواهد ساخت. این شرکت هنوز قیمت محصولاتش را اعلام نکرده است.
 
 
_121755686_img_3268.jpg
 
 
مولن، شرکت نوپای دیگری است که یک ماشین الکتریکی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. دفتر مرکزی این کارخانه هم در ایالت کالیفرنیا است. نام شاسی‌بلند کوچک این شرکت "فایو" یا عدد پنج به انگلیسی است.
 
مولن با مدل فایو بخش میانی بازار خودروهای الکتریکی را هدف گرفته است. قیمت ماشین حدود ۵۰ هزار دلار است و به همه امکانات لوکس معمول در این سطح قیمت مجهز است. مولن نگفته ماشین چند موتور الکتریکی دارد اما با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳/۵ ثانیه احتمالا بیشتر از یک موتور الکتریکی خواهد داشت.
 
کارخانه آمریکایی پیش‌فروش ماشین را با دریافت صد دلار آغاز کرده و می‌گوید اولین سری از ماشین‌ها را در سال ۲۰۲۴ به خریداران تحویل خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.