تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

November 27, 2021
14:52 شنبه، 6ام آذرماه 1400
کد خبر: 130807

هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت پردازشی معادل مک عرضه می‌شود

Apple-Glass-AR-Glasses-iDrop-News-x-Martin-Hajek-34-rOS-Featured-Image-780x470-1-e1638006106642.jpg
 
مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای فناوری اخیرا مدعی شد که هدست واقعیت افزوده اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی وارد بازار خواهد شد.
 
این کارشناس پیشتر و در ماه مارس امسال نیز پیش‌بینی کرده بود که هدست واقعیت افزوده اپل در سال آینده معرفی می‌شود که اکنون اطلاعات و جزییات فنی بیشتری را از این محصول منتشر کرده است.
 
به گفته کو، این هدست به دو پردازنده مجهز خواهد بود که یک پردازنده از لحاظ توان پردازشی، با دستگاه‌های مک مجهز به تراشه M۱ اپل برابری خواهد کرد. پردازنده دوم نیز برای پردازش اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف این هدست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
طبق گفته این تحلیلگر، هدست جدید اپل حداقل به ۶ تا ۸ ماژول اپتیکال مجهز خواهد بود که می‌توانند به طور همزمان، سرویس‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده را به کاربر ارائه دهند. گفته می‌شود که این هدست به دو میکرونمایشگر OLED ۴K ساخت شرکت سونی مجهز خواهد بود.
 
مینگ-چی کو از این هدست به عنوان محصولی با توانی هم‌تراز با سیستم‌های مک یاد می‌کند. هدستی که به گفته وی، از کاربردهای متنوعی برخوردار است و همین مسئله، آن را از دیگر نمونه‌های رقیب موجود در بازار متمایز می‌کند.
 
علی‌رغم انتشار خبرهای مختلف پیرامون این هدست، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این محصول به طور مستقل عمل خواهد کرد یا اینکه عملکرد آن به گوشی آیفن یا یک باکس پردازشی مستقل برای استریم محتوا متکی خواهد بود.
 
اما این کارشناس حوزه آی‌تی معتقد است که هدست واقعیت افزوده اپل مبتنی بر یک پلتفرم مستقل عمل خواهد کرد. وی عنوان کرد که اگر این هدست به عنوان یک محصول جانبی و متکی به مک و آیفون عرضه شود، نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید در بازار موفق عمل کند. درواقع، این هدست مستقل، با بهره مندی از اکوسیستمی‌ قادر خواهد بود تجربه‌ای کامل و منعطف را در استفاده از این محصول، برای کاربران رقم بزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.