رسانه‌های اجتماعی

درخواست انگلیس از فیس‌بوک برای پس دادن Giphy

ICTna.ir - سازمان رقابت و بازار انگلیس از فروش Giphy، ارایه‌دهنده تصاویر GIF، خوشحال نیست و از فیس‌بوک خواسته است آن را پس بدهد.

Giphy.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، استوارت مکینتاش، رییس گروه تحقیق مستقل تشکیل شده برای بررسی فروش این شرکت گفت: همکاری میان فیس‌بوک و Giphy چالش‌های رقابتی بالقوه در بازار نمایش تبلیغات را از بین برد و بدون هیچ اقدامی، قدرت فیس‌بوک را در بازار شبکه‌های اجتماعی به شدت افزایش خواهد داد چراکه از طریق دسترسی به Giphy امکان کنترل رقبایش را خواهد داشت.

او معتقد است با پس گرفتن Giphy از سوی فیس‌بوک، میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی محفاظت خواهند شد و رقابت و نوآوری در تبلیغات دیجیتال افزایش خواهد یافت.

ظاهرا پیش از ادغام Giphy با فیس‌بوک، این شرکت سرویس‌های تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کرده و قرار بود ارایه خدمات آن به کشورهای خارج از آمریکا شامل بریتانیا نیز توسعه یابد. از همین رو همین دلیل خوبی برای محدود شدن رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال به شمار می‌رود.

 


​​