اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 3, 2021
12:40 جمعه، 12ام آذرماه 1400
کد خبر: 130982

کاربران هندی می‌توانند با واتس‌اپ اوبر بگیرند

 
اوبر، شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده خدمات تاکسی آنلاین، اعلام کرد قابلیتی در اختیار کاربران هندی می‌گذارد تا از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ اوبر بگیرند. با نهایی شدن این قابلیت، که با همکاری اوبر و متا شرکت مادر واتس‌اپ امکان‌پذیر شده، تاکسی گرفتن برای هندی‌ها به سادگی ارسال یک پیغام واتس‌اپ خواهد بود.
 
 اوبر از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی در جهان با ارزش بازاری بیش از ۶۸ میلیارد دلار است. این شرکت واقع در سان‌فرانسیسکوی آمریکا برای ارائه خدمات اوبر واتس‌اپی در هند با متا (فیس‌بوک سابق) همکاری کرده و خبر ارائه این امکان در بیانیه مشترک هر دو شرکت منتشر شد.
 
با این همکاری که برای اولین بار در تاریخ فعالیت این غول تاکسی اینترنتی رقم می‌خورد، مردم هند می‌توانند بدون دانلود و نصب اپلیکیشن اوبر از خدمات این شرکت استفاده کنند و همه مراحل از ثبت کاربر تا دریافت رسید سفر در رابط کاربری واتس‌اپ و از طریق چت انجام می‌شود.
 
طبق بیانیه مشترک این دو شرکت، این خدمت ابتدا در شهری به نام لاکنا در شمال هند ارائه می‌شود و به زودی به دیگر شهر‌های هند توسعه خواهد یافت.
 
ناندینی ماهشواری، مسئول ارشد توسعه کسب‌وکار بخش آسیا-اقیانوسیه اوبر، در این‌ باره می‌گوید: «ما می‌خواهیم درخواست یک سفر اوبر را تا حد ممکن برای هندی‌ها ساده کنیم و باید این اقدام را از طریق پلتفرم‌هایی که زیاد به استفاده مردم می‌رسد و در کار با آن راحت هستند انجام دهیم.»
 
هند با حدود نیم میلیارد کاربر بزرگ‌ترین بازار واتس‌اپ به شمار می‌رود.
 
اوبر نیز در یک پست وبلاگی نوشته است: «از این هفته خدمت جدیدی ارائه می‌کنیم که مردم از طریق آن می‌توانند با چت‌بات رسمی اوبر در واتس‌اپ تاکسی بگیرند.»
 
اوبر هشت سال است که در کشور‌های آسیایی فعالیت می‌کند و خدمات این شرکت در ۷۰ شهر قاره کهن در دسترس است.
 
البته که این قابلیت تنها محدود به مشتریان نیست و رانندگان هم همان قابلیت‌های امنیتی و بیمه را در ازای سفرهایی که از طریق واتس‌اپ ثبت می‌شود دریافت می‌کنند. چت واتس‌اپ در موارد اضطراری مشتری را از دستورالعمل‌های امنیتی از جمله نحوه ارتباط با اوبر مطلع می‌کند.
 
اوبر می‌گوید هند «یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بین‌المللی این شرکت» است اما رقم دقیق کاربران این کشور را منتشر نکرده است. خدمت جدید فعلاً تنها با زبان انگلیسی در دسترس است و در آینده زبان‌های هندی هم به آن اضافه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.