اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 11, 2021
14:38 شنبه، 20ام آذرماه 1400
کد خبر: 131249

فیس‌بوک، یوتیوب و واتساپ محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ شدند

 
فیس‌بوک، یوتیوب، واتساپ و مسنجر(messenger) فیس‌بوک محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌آیند در این میان شرکت مادر متا با مجموع ۷.۵ میلیارد کاربر در چهار پلتفرم خود، پادشاه رسانه‌های اجتماعی است.
 
 متا (Meta) که قبلا با اسم فیس‌بوک شناخته می‌شد، مالک چهار پلتفرم پراستفاده از پنج پلتفرم است. بخش عظیمی از کاربران متا در واقع کاربران پلتفرم فیس‌بوک هستند که حدود ۲.۹ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.
 
اینفوگرافی غول‌های شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱
بیشترین کاربران فیس‌بوک از نظر جغرافیا به ترتیب در هند (۳۵۰ میلیون نفر)، ایالات متحده آمریکا (۱۹۳.۹ میلیون کاربر) و اندونزی (۱۴۲.۵) زندگی می‌کنند. واتساپ پلتفرم دیگر متا است که حدود ۲ میلیارد کاربر دارد و  در رتبه سوم پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر تعداد کاربران قرار داد. بیشترین تعداد کاربران این اپ در هند (۳۹۰ میلیون کاربر) و برزیل (۱۰۸ میلیون کاربر) هستند.
 
به گزارش ویژوال کپیتالیست جایگاه دوم بعد از شرکت مادر متا را تنسنت با سه‌ پلت‌فرم وی‌چت، Qzone و QQ از آن خود کرده است. به طور متوسط در وی‌چت هر روز 45 میلیارد پیغام ردوبدل می‌شود.
 
متوسط تعداد کاربران ماهانه ۱۰ رسانه اجتماعی محبوب
آلفابت با یوتیوب در رتبه سوم قرار گرفته است. این پلتفرم پخش ویدئو که در ۲۰۰۵ تاسیس شد، در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون تولیدکننده محتوا دارد و تقریبا در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوای ویدئویی را به اشتراک می‌گذارند.
 
با فاصله اندک از آلفابت، Bytedance در رتبه چهارم جای‌گیر شده است که مجموعا ۱.۶ میلیارد کاربر در دو پلتفرم خود _ تیک‌تاک و Douyin دارد.
 
در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیارد نفر در جهان از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، یعنی تقریبا ۵۷ درصد جمعیت دنیا روزانه حدود ۲.۵ساعت را در این پلتفرم‌ها می‌گذرانند. با وجود کاربران پرتعداد شبکه‌های اجتماعی، فقط معدودی از پلتفرم‌های محبوب جهان بازار را تحت کنترل دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.