اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 12, 2021
11:24 یکشنبه، 21ام آذرماه 1400
کد خبر: 131272

بازی‌های اندروید سال آینده در ویندوز عرضه می‌شوند

333-780x470.jpg
گوگل قصد دارد تا از سال آینده میلادی، امکان اجرای بازی‌های اندروید را به سیستم‌های ویندوزی اضافه کند. این ویژگی از طریق اپلیکیشنی جدید به نام گوگل پلی گیمز (Google Play Games) عرضه خواهد شد.
 
با کمک این سرویس، کاربران می‌توانند بازی‌های موجود در گوگل پلی استور را در انواع سیستم‌های مجهز به پلتفرم ویندوز از قبیل لپ‌تاپ، تبلت یا پی‌سی اجرا کنند. گرگ‌ هارترل، از مدیران ارشد گوگل در این خصوص عنوان کرد: از آغاز سال 2022، گیمرها می‌توانند بازی‌های موردعلاقه خود در گوگل پلی را در دستگاه‌های بیشتری اجرا کنند. به لطف این ویژگی، می‌توان لذت اجرای بهترین بازی‌های پلی استور را در انواع لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های رومیزی تجربه کرد.
 
سخنگوی گوگل نیز در این باره عنوان کرد که این شرکت، اپلیکیشن مذکور را توسط مهندسان داخلی خود توسعه داده و مایکروسافت در این زمینه نقشی نداشته است. گفته می‌شود که این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند ادامه بازی خود در یک گوشی اندروید را روی سیستم ویندوزی یا تبلت و حتی کروم‌بوک دیگر اجرا کند.
 
در حال حاضر، گوگل در حال تست این اپلیکیشن است و طبق وعده مدیران این شرکت، در سال 2022 شاهد عرضه آن خواهیم بود. هنوز مشخص نیست  گوگل از چه فناوری برای شبیه‌سازی اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز استفاده کرد اما طبق اطلاعات منتشرشده، بازی‌ها به جای استریم شدن از فضای ابری، به صورت محلی و روی دستگاه اجرا می‌شوند.
 
هارترل در این باره می‌گوید: این یک اپلیکیشن بومی‌است که توسط گوگل توسعه داده شده و از ویندوز 10 و نسخه‌های بعد از آن پشتیبانی می‌کند. همچنین عملکرد این برنامه به سرویس‌های مایکروسافت متکی نخواهد بود.
 
اعلام این خبر از سوی گوگل در حالی صورت گرفت که چند ماه پیش، شرکت مایکروسافت به صورت آزمایشی اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز 11 را آغاز کرد. مایکروسافت برای این منظور، قابلیتی به نام Windows Subsystem for Android  را طراحی کرد که از قابلیت اجرای برنامه‌های اندروید از منابع مختلف بهره می‌برد.
 
مایکروسافت همچنین طی توافق و همکاری با آمازون، این امکان را برای کاربران ویندوز فراهم کرد تا به صورت بومی، بازی‌های و اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه آمازون (Amazon Appstore) روی دستگاه خود نصب کنند. اما در حال حاضر، پشتیبانی بومی‌از گوگل پلی استور از طریق این سرویس فراهم نیست.
 
اگرجه مایکروسافت و گوگل هرکدام به شیوه خود تلاش دارند تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید را به ویندوز بیاورند اما شرکت بلواستکس (BlueStacks) یک گام جلوتر بوده و توانسته امکان اجرای بازی‌های اندروید را به مرورگرهای وب اضافه کند.این شرکت، مرورگری به نام BueStacks X را طراحی و عرضه کرده تا کاربران بتوانند بازی‌های اندروید را روی انواع دستگاه‌ها و با کمک این مرورگر اجرا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.