بازار سرمایه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 12, 2021
12:03 یکشنبه، 21ام آذرماه 1400
کد خبر: 131273

مدیرعامل پست بانک: ارزش سهام پست بانک در ۳۲ ماه گذشته ۱۰ برابر شده است

 
مدیر عامل پست بانک در یک نشست خبری گزارشی از عملکرد ۳۲ ماه گذشته و برنامه های آینده این بانک ارائه کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در یک نشست خبری و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کل منابع بانک از سال 97 تا پایان آبان‌ماه با رشد 242 درصدی به 359 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در همین مدت، مانده تسهیلات از 90 هزار میلیارد ریال به 309 هزار میلیارد ریال رشد کرده است که جهش 243 درصدی را نشان می‌دهد و تمام این تسهیلات را به بخش مولد و تولیدی پرداخت کرده‌ایم.
شیری با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری برای پرداخت تسهیلات در بانک گفت: با اعتبار سنجی دقیق نسبت روند مطالبات معوق به تسهیلات، روندی نزولی را طی کرده و به منفی 72 درصد در پایان آبانماه گذشته رسیده است که در صنعت بانکی کشور بی نظیر است، زیرا متوسط این رقم در سایر بانک‌ها بالای 10 درصد است.
مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور، ادامه داد: در این شرایط نیز بانک علیرغم تحریم‌های ظالمانه، رشد 141 درصدی تعداد حوالجات ارزی و رشد 50 درصدی مبلغ حوالجات را از سال 97 تا پایان ماه گذشته تجربه کرده است.
شیری با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، قیمت تمام شده پول از سال 97 تاکنون کاهش محسوسی در بانک داشته است، تصریح کرد: در 32 ماه گذشته پست بانک ایران توانسته قیمت تمام شده پول را 44 درصد کاهش دهد و از رقم 1/24 درصد به 4/13 درصد برسد.
 
رشد ۱۰ برابری سهام پست بانک
 
 وی در بخش دیگری از گزارش خود با تاکید بر اینکه پست بانک ایران باید به بخش خصوصی ذینفع خود نیز توجه داشته باشد، افزود: از سال 97 تا پایان آبان‌ماه سالجاری قیمت شاخص بانکی در بازار سهام، به طور متوسط 544 درصد رشد داشته است ولی قیمت هر سهم بانک بیش از ده برابر رشد داشته و به رقم 19 هزار و 560 ریال رسیده است.
 
شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران توانسته است علاوه بر ایجاد سود برای سهام‌دار بخش خصوصی، اهداف دولت برای توسعه خدمات اجتماعی در قالب ایجاد اشتغال مستقیم بخش خصوصی را نیز انجام دهد، ادامه داد: به ازای هر 100 کارمند پست بانک ایران، برای 275 نفر با توسعه باجه‌های بانکی روستایی در بخش خصوصی اشتغال ایجاد شده است که درآمد پایدار دارند.
وی پست بانک ایران را گسترده‌ترین بانک کشور اعلام کرد و افزود: نقاط ارتباطی ما با جامعه بسیار زیاد است به صورتی که به جز 403 شعبه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، در بیش از پنج هزار و 740 باجه بانکی روستایی که یک بانک تمام عیار در روستا‌ها هستند به مردم خدمات کامل بانکی ارائه می کنیم.
 
زیان ۴۳۰ میلیاردی سال ۹۷ تبدیل به سود ۷۴۰ میلیاردی سال ۹۹ شد
 
 مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه پست بانک ایران امروز توانسته است زیان 430 میلیارد تومانی سال 97 را که از سرمایه ثبتی بانک بیشتر بوده است را، به سود هفت هزار و 417 میلیارد ریالی در سال گذشته تبدیل کند، خاطر نشان کرد: پست بانک ایران طی هشت ماه گذشته به اندازه کل سال 99 سودآوری داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه شش درصد خودپردازهای صنعت بانکداری کشور در اختیار پست بانک ایران است، افزود: 86 درصد خودپردازهای بانک در روستاها فعال هستند و وظیفه ما این است که این ابزارهای پرداخت همیشه فعال باشند که هم اکنون این دستگاه‌ها، تنها 44 ساعت در پایان آبان‌ماه از سرویس دهی خارج بوده‌اند.
شیری در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به آثار اجتماعی و اقتصادی حضور پست بانک ایران در روستاها تصریح کرد: از 21 میلیون جمعیت روستایی کشور هفت میلیون و 600 هزار نفر به صورت مستقیم به خدمات بانکی دسترسی دارند و برای 9 هزار نفر در باجه‌های بانکی روستایی در بخش خصوصی ایجاد اشتغال شده‌ است.
مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر ارائه خدمات با ابزارهای نوین بانکی در حوزه روستایی گفت: پست بانک با دو هزار و 794 دستگاه خودپرداز، پنج هزار و 568 دستگاه پایانه شعب و 81 هزار و 380دستگاه پایانه فروش در روستاها حضور دارد.
 
پست بانک می تواند خدمات بانک های دیگر را در شعبات خود ارائه کند
 
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه تمام خدمات بانکی به صورت کامل در روستاها ارائه می شود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که پست بانک ایران را از سایر بانک‌ها متمایز می کند، بانکداری عاملی است که بانک‌ها و موسسات خدماتی می توانند با انعقاد تفاهم‌نامه از زیرساخت های بانک در روستاها برای ارائه خدمات خود بهره برداری کنند و در حال حاضر با امضای تفاهم‌نامه با بانک دی، مشتریان این بانک می‌توانند از خدمات بانک خود در شعب و باجه‌های بانکی روستایی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه پست بانک ایران برنامه راهبردی بانک را با رویکرد استقرار بانکداری دیجیتال تا افق 1403 تدوین کرده است که جایگاه پست بانک ایران در عرصه سودآوری و سهم بانک از صنعت بانکی، سپرده ها، خدمات بانکی، تسهیلات، بانکداری دیجیتال و برنامه های اجرایی مشخص شده است، افزود: 66 پروژه عملیاتی را برای سال 1400 تعریف کرده‌ایم که هر ماه اجرای آن ها را در سراسر کشور دنبال می کنیم.
شیری با تاکید بر دستاوردهای پست بانک ایران طی سال گذشته گفت: در ارزیابی سال 1399که بر مبنای شاخص های عملکردی اختصاصی و عمومی سال 98 بود توانستیم برترین بانک دولتی در جشنواره شهید رجایی شناخته شویم، با ارزیابی نشریه The Bankerدر بین بیش از 400 بانک و موسسه جهان اسلام در سال 98 جز 10 بانک برتر شناخته شده‌ایم و در ارزیابی سال 99، در دو شاخص عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی در بین سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری رتبه برتر را کسب کرده‌ایم.
شیری با اشاره به اینکه رتبه هشتم شفافیت در بین 157 اجرایی کشور در سال 99 را بدست آورده است، گفت: پست بانک ایران تنها بانک ایرانی مجری انحصاری خدمات مالی در اتحادیه جهانی پست و اولین و تنها بانک دارای مجوز از بانک مرکزی برای ایجاد باجه‌های بانکی روستایی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی، در کشور است.
همچنین در حاشیه این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای پست بانک با رویکرد 10 اقدام مهم بانک همزمان با 100 روز اول دولت سیزدهم رونمایی شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.