اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

December 14, 2021
16:19 سه شنبه، 23ام آذرماه 1400
کد خبر: 131366

MTN اولین مجوز 5G را در نیجریه دریافت کرد

ICTna.ir – گروه MTN در نیجریه موفق شد نخستین مجوز 5G خود را در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا دریافت کند.

MTN Yemen.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ این مجوز راه را برای فعالیت بزرگترین اپراتور بی‌سیم قاره آفریقا هموار می‌کند تا اینترنت سریع‌تری را برای مصرف‌کنندگان و مشاغل تامین کند.

به گفته کمیسیون ارتباطات نیجریه، شرکت MTN Nigeria Communications Plc یکی از دو مجوز اعطایی را به دست آورده است و Mafab Communications Ltd با شکست دادن واحد آفریقایی Bharti Airtel دومین مجوز را دریافت کرد.

هر دو شرکت MTN نیجریه و Mafab به دور یازدهم مزایده رسیدند که در آن مبلغ پیشنهادی 275.9 میلیون دلار برای هر مجوز تعیین شد و این مبلغ بالاتر از بهای قطعی 197.4 میلیون دلاری بود.

عیسی پانتامی، وزیر ارتباطات نیجریه گفت: قصد داریم شبکه 5G را در همه مناطق مهم و شهری کشور مستقر کنیم و تا سال 2025 به بزرگترین شبکه ارتباطی آفریقا تبدیل شویم.

او افزود: فناوری 5G در حمایت از نهادهای امنیتی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و این نهادهای امنیتی از آن استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند همه ما نیجریه ایمن هستند.

MTN بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشورهای غرب آفریقا است و با اپراتور محلی Globacom، دومین اپراتور بزرگ نیجریه رقابت می‌کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.